Zoeken Vraag het forum

Hang borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik zit in mijn pubertijd en heb best grote borsten, cup D/E

nijn borsten zijn eg zwaar en lijken een beetje te hangen, maar dat is oo deze leeftijd wel een beetje gek. Ik heb ook vrij grote tepels waardoor dit opvalt.

is dit normaal?

kan ik er iets aan doen om mijn borsten wat steviger te maken?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet ervoor zorgen dat je een stevige goed passende BH draagt. Dat is heel erg belangrijk. Laat een keer je BH maat opmeten in een lingeriezaak.

Reageren
    Anoniem

IS het slecht om een te kleine bh te dragen of een te grote? Het is boot precies de goede maat namelijk

Reageren
    John (moderator)

Lees mijn vorige antwoord….

Het is zeker niet goed.

Reageren
    Anoniem

ik heb je vorige reactie gelezen

maar is het slechter om een te grote of een te kleine te dragen?

want de maat is nooit perfect

Reageren
    John (moderator)

Het is alle twee niet goed. Laat je maat nemen bij een lingeriezaak zoals b.v. Hunkemöller.   Een heel klein beetje verschil mar er wel in zitten

Reageren
    Wende

Dat je borsten een beetje hangen met cup d/e dat is echt heel normaal hoor. De grootte van je tepels daar kan je ook niets aan doen, tenzij je een plastische ingreep wil ondergaan.

Maar maak je geen zorgen. Er zijn echt hordes mannen en vrouwen (of in jouw leeftijdscategorie noem je ze misschien nog jongens en meiden) Die vallen op borsten zoals die van jou! Staar je niet blind op die paspoppen en gephotoshopte modellen. Er zijn heel veel mensen die echte natuurlijke borsten veel fijner vinden!

En je schrijft dat het lastig voor je is om een passende BH te vinden. Heb je de maat wel eens professioneel laten opmeten? Stel dat je bijvoorbeeld eigenlijk 70F als maat hebt, dan proberen ze je meestal 80d aan te smeren, omdat ze nu eenmaal niet alle maten in hun assortiment hebben. Die cups zijn beide even groot qua inhoud, maar de vorm is anders en het bandje van de 80 is natuurlijk wijder (tijdens t passen zit t vaak nog wel strak genoeg, maar binnen een week rekt t al erg uit). Dus ga naar een goede lingeriezaak. Of bestel des noods online

Succes!

Reageren
    Catootje

Goede voeding is belangrijk. In het algemeen zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Is ook beter voor de bloedsuikerspiegel. Schommelingen in je bloedsuikerspiegel kunnen zorgen voor ontregeling in je hormoonhuishouding, wat een sterkere borstgroei kan geven. Gebruik van zuivel stimuleert ook de borstgroei.

Zorgen voor voldoende eiwitten kan de stevigheid van je borsten bevorderen, net als bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren. Zelfgemaakte bottenbouillon is bron van collageen, goed voor je bindweefsel. Ook silicium is goed voor je bindweefsel maar vaak eten we weinig bronnen van silicium, zoals gierst.

Reageren
Reageer op: Hang borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.