- chantal15 februari 2010 om 19:37
mijn dochtertje is 6 maanden en heeft vandaag pas (door omstandigheden) haar 4 maanden inenting gehad.
tot nu toe geen koorts maar ze heeft al 3x overgegeven, haar fles komt er meteen weer uit.Ze is nogal vaak ziek, dus nu maak ik me zorgen heeft ze een griepje of kan het toch een bijwerking van de vaccinatie zijn,
alvast bedankt voor een reactie
9 reactiesReagerenbrenda A15 februari 2010 om 21:24het kan een bijwerking zijn, zou het voor de zekerheid maar even melden.
Reageren
hou haar heel goed in de gaten, dus ga extra kijken of neem haar in bed!
jakkes, die vaccinaties ook : – (
groetjes, BrendaC16 februari 2010 om 16:00Ik denk dat het verstandig is om even het consultatie bureau te bellen met de vraag of dit normaal is. Mijn zoontje reageerde altijd op een enting met verhoging of koorts, maar ieder kindje reageerd natuurlijk anders.
Het kan ook gewoon toeval zijn, maar als je je zorgen maakt gewoon even bellen.
ReagerenSanne16 februari 2010 om 16:25Zoals alle geneesmiddelen kan DTP vaccin bijwerkingen veroorzaken. De bijwerkingen die gemeld zijn na vaccinatie met DTP vaccin vonden meestal plaats gedurende de eerste drie dagen na vaccinatie en waren van tijdelijke aard.
Deze bijwerkingen zijn: opgezette lymfeklieren, hoofdpijn, braken, buikpijn, urticaria, zwelling, roodheid en pijn op je injectieplaats,
flauwvallen, koorts en lusteloosheid.In geval er bij uw kind een bijwerking optreedt waar u zich zorgen over maakt, informeer dan uw arts of apotheker.
ReagerenAnoniem16 februari 2010 om 21:47Ja, misselijkheid, braken en last van de maag kan een gevolg zijn van de DKTP vaccinatie. Zorg dat je kindje voldoende vocht blijft opnemen.
ReagerenAnoniem16 februari 2010 om 21:48Een kind met koorts dat overgeeft of diarree heeft, verliest veel vocht. Het is dan extra belangrijk dat uw kind voldoende drinkt. Als het niet goed drinkt, moet u het regelmatig een paar slokjes geven, bijvoorbeeld iedere vijf tot tien minuten. Bij heftige diarree of herhaaldelijk overgeven kunt u een speciaal drankje maken om het vochtverlies aan te vullen. U maakt dit met een oplospoeder (ORS-poeder) dat bij de drogist en apotheek te koop is.
Als een kind met koorts dat overgeeft en diarree heeft, veel minder drinkt dan normaal (minder dan de helft van wat het normaal drinkt), moet u direct contact opnemen. Vooral kinderen onder de twee jaar kunnen uitdrogen. Uitdroging herkent u als uw kind niet of weinig plast of als het suf wordt. Een kind dat goed drinkt, regelmatig plast (of natte luiers heeft), kwijlt, met dikke tranen huilt of gewoon rondloopt, is niet uitgedroogd.
Bron: Aandachtspunten bij het zieke kind
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA3b.htmchantal18 februari 2010 om 20:57hoi
bedankt voor jullie reacties, het gaat inmiddels beter ze heeft geen koorts meer, maar nu door het hoesten geeft ze af en toe nog wel een hele fles terug. Ik ben normaal helemaal niet snel in paniek, ik werk met kinderen en heb er zelf 2 maar mijn dochtertje is heel veel ziek. Ze heeft met 3 maanden een week in het ziekenhuis gelegen met het RS virus. En sindsdien is ze geloof ik alweer 6x ziek geweest, dus maak me nu toch wel steeds zorgen als ze ziek is
gr chantal
Reagerenbabygril22 september 2012 om 18:32hoi allemaal ik moet met mijn zoontje van bijna 2 maanden zijn eerste prikje geven 8 okt een ik ben zo bang pffff want mijn andere zoon van 18 jaar geleden heeft doen koorstuipen gehad en dat was doen erg heel erg ….maar tja niet eleke kind is zelfde oke jiwan is va andere vader maar ik denk dat ik pas met 3 maanden gaat beginne ik vind mijn zoontje al zo onrustig slapen en hij slaap overdag niet lekker en savond …
Reagerenbabygril22 september 2012 om 18:44savond slaap hij goed !! maar overdag onrustig!! in arme slaap hij goed leg ik hem neer is hij klaar wakker maar huilen doet hij niet en als hij echt moe word is hij diep in slaapppp !! daroom zegt mijn gevoel prikje maar rond 3 maanden al is heel moelijk voor mijn want die dag vergeet nooit met me andere zoon die al nu 18 jaar is hehehe !!
ReagerenDeReizendeStok28 juli 2013 om 16:28Tja. . . alsof het allemaal maar zo normaal is die bijwerkingen. Mensen, mensen, denk toch eens na !
Ik zou toch maar eens googlen op de volgende termen: vaccinatie schade
Kijk ook maar eens op http://www.vaccinvrij.nl/
Reageren