Zoeken Vraag het forum

Termijn echo

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vraagje als de verloskundige zegt je ben 12 weken zwanger zitten daar die twee weken cadeau dan ook in?

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ja die zitten daar ook in

Reageren
    Anoniem

Dus dan ben officeel 10 weken zwanger? Je embryo is dan de lengte van 10 weken?

Reageren
    John (moderator)

dat klopt helemaal.
    Een zwangerschap bij de mens, duurt vanaf de bevruchting 38 weken. Maar daar kunnen nog wel eens wat schillen in zitten. Daarom heeft men afgesproken om een zwangerschap op 40 weken te zetten, te rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie

Reageren
    Anoniem

dan kan het niet zo zijn dat jij denkt 2 a 3 weken eerder zwanger althans seks gehad te hebben en dat dan later de eicel zich innestelt. Want dan zouden ze je toch verder inschatten of kunnen zien bij de termijn echo

Reageren
    Anoniem

bedoel dan zou de embryo iets groter moeten zijn

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet goed begrijp….. de innesteling van de eicel is in de regel tussen 5-9 dagen na de seks

Reageren
    Anoniem

ik heb twaalf 31 maart seks gehad.. 15 april kort  twee dagen licht bruin bloed/druppels gehad paar dagen nadat ik ongesteld moest worden. de verloskundige zegt dat ik zwanger ben alsnog haar berekening volg ben ik vanaf die 16 april zwanger dus twaalf weken..

Maar als ik twaalf weken zou zijn dan zou ik mei bevrucht moeten zijn?

Reageren
    John (moderator)

Wanneer was de eerste dag van de laatste menstruatie?

Reageren
    Anoniem

zij houden 15 april aan maar ik denk dus 15 maart..

dus dan vraag ik mij af zouden ze het verschil dan kunnen zie bij het opmeten van de embryo of gaan ze gewoon uit van de laatste menstruatie

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans gaan ze uit van de eerste dag van de laatste menstruatie

Reageren
    anoniem

Maar waarom meten ze dan dan de embryo op als ze toch uitgaan van je laatste menstruatie.

want dan denk ik toch dat de embryo groter zou moeten zijn

Reageren
    John (moderator)

Dat is om te kijken of de embryo voldoende groeit. Ook dat kan dan een indicatie over hoe lang iemand zwanger is. dat wordt dan vergeleken met gemiddelden

Reageren
    Termijnecho

maar kan er twee weken verschil in zitten tussen de groei van de embry want er zit een maand verschil tussen.. dan zie je toch wel verschil in de groei van de embry

Reageren
    John (moderator)

ik kan die vraag zo niet voor je beantwoorden…. Wanneer was de eerste dag van de laatste menstruatie?

Reageren
Reageer op: Termijn echo
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.