- Anoniem29 juni 2016 om 09:06
Hallo,
Ik heb wat rondgezocht op internet maar kan geen vergelijkbare situatie vinden.
Ruim een week geleden ben ik begonnen met de pil, 2 dagen later heb ik sex gehad waarbij het condoom scheurde. Ik heb de dag daarna een morning after pil genomen, en ben gewoon de pil door blijven slikken. Nu ben ik (een week later) weer opnieuw ongesteld geworden.
Moet ik de pil gewoon door blijven slikken, ondanks dat ik weer ongesteld ben?
Ook vraag ik me af of dit dan ‘in plaats van’ mijn gewone menstruatie is… Of word ik over twee weken wéér ongesteld? Zou de pil doorslikken dan een optie zijn? Ik vind 3 x per maand namelijk wel erg vervelend, maar ik weet niet of ik de eerste maand de pil meteen door kan slikken…3 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 juni 2016 om 09:19Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil was gestart, was de MAP helemaal niet nodig geweest.
Reageren
De MAP heeft voor een doorbraakbloeding gezorgd. Deze bloeding komt niet in plaats van de gewone menstruatie want die heb je niet meer omdat je de pil slikt. Je bloedingen worden gereguleerd door de pil en treden in de stopweek op. Maak gewoon je pilstrip af. Je kunt de pil doorslikken, maar dat is geen garantie dat er geen doorbraakbloeding op zal treden.Anoniem29 juni 2016 om 09:30Dankjewel voor je antwoord! ik was niet op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, maar op de vijfde. Daardoor was de MAP mijns inziens wel noodzakelijk.
ReagerenJohn (moderator)
29 juni 2016 om 09:34Dan was de MAP inderdaad wel noodzakelijk. Daarom schreef ik ook:
Reageren
[quote]Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil was gestart[/quote]