- Anoniem14 juni 2016 om 18:26
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ben nu sinds een maand weer aan de pil, na het verwijderen van m’n spiraal.
Na een week de pil geslikt te hebben, kreeg ik een bloeding. Deze duurde ongeveer 8 dagen.
Ik heb wel een paar keer mijn pil te laat ingenomen ( moet er namelijk nog even aan wennen)
Nu heb ik afgelopen donderdag mijn laatste pil ingenomen, en heb in de afgelopen dagen geen bloeding gehad.
Nu moet ik vanaf vandaag weer aan de volgende strip beginnen ( heb een 24+4 pil) , kan ik zwanger zijn ?
Of is het gewoon dat mijn lichaam weer aan de pil moet wennen ?8 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 18:31Wat bedoel je met te laat ingenomen? 12 uur of meer te laat?
Reageren
Omdat je eerder al een bloeding van 8 dagen hebt gehad, kan ze nu dus uitblijven. Dat is toch het wennen aan de pil. Gewoon weer op tijd met de pil startenAnoniem14 juni 2016 om 18:36Ik heb de pil 2x inderdaad later als 12 uur ingenomen
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 18:43Dat is niet te laat ingenomen , maar gewoon vergeten. Als dat in de eerste of de derde week van de strip gebeurt, kun je dus wel zwanger raken…..
ReagerenAnoniem14 juni 2016 om 18:43Oke, dat zal ik zeker doen.
Had een hoop bijwerkingen van het spiraal, maar het enigste voordeel was toen dat ik nergens over na hoefde te denken.
Merk nu toch dat ik wel een beetje onzeker word nu ik weer aan de pil zit.
Maar hoef me dus nergens zorgen over te maken 😀Bedankt !!
ReagerenAnoniem14 juni 2016 om 18:45Ohw .. De 1e keer was inderdaad in de stopweek. Maar heb het de eerste week wel gewoon veilig gedaan ivm dat het in de eerste week van de pil slikken nog niet veilig zou zijn.
Reageren
Ik ben namelijk op de laatste dag van mijn menstruatie begonnen.
De 2e keer vergeten pil was volgens mij in de 2e weekAnoniem14 juni 2016 om 18:46Bedoel dat de 1 keer pil vergeten in de eerste week was
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 18:53De eerste week heb je het veilig gedaan. Dat is dan verder geen probleem. In de tweede week is het dan ook geen probleem. Dan zal het dus de pil zelf zijn en omdat je al een bloeding hebt gehad, blijft ze nu dan uit
ReagerenAnoniem14 juni 2016 om 19:16