- Anoniem1219 maart 2017 om 17:11
Vandaar al die nette en goede antwoorden! Echt super bedankt! Ik ben al een heel stuk minder ongerust. Ik twijfel of ik morgen nog even langs de huisarts zal gaan.
Anoniem5419 maart 2017 om 18:211-Ik gebruik voor het eerst de pil en ik heb geen stopweek gehad, ben klaar met me 1ste strip en wacht al 6 dagen.
Ik gebruik de pil voor mijn acne. Maar ben bezorgd doordat ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb geen sex gehad.
Ik had me huisarts aangeven dat ik onregelmatig ongesteld wordt en hij zei dat het dan juist regelmatig zou worden door de pil…
2-Moet ik 7 dagen na me laast pil gewoon slikken of afwachten totdat ik ongesteld word?Ik hoop op een snelle reactie
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2017 om 18:38Als je pas met de pil bent begonnen, kunnen de bloedingen best nog onregelmatig zijn. Je moet wel weer op tijd met de pil beginnen.
ReagerenAnoniem5419 maart 2017 om 20:36Wat bedoeld u met optijd ?
Als ik klaar ben met me ongesteld heid.
Of echt 1 week na stopweek?
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2017 om 21:23Na de stopweek. Een stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen
ReagerenAnoniem1026 juni 2018 om 13:12goedemiddag tandor, mijn vriendin werd ongesteld , daarna is zei weer netjes begonnen met de pil. Wel hebben we op de dag dat ze precies het vruchtbaarst is sex gehad zonder condoom. Wanneer zei elke dag netjes de pil slikt , kan dit dan een zwangerschap voorkomen of moet ik voor de zekerheid een morning after pil halen ( ook al is het 48 uur verder ) heb ik gelezen dat de kans Nogsteeds 85% is. We zijn nog maar een jong stelletje vandaar dat wij bang zijn.
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 13:25Als ze de pil slikt en dat goed doet, de stopweek niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen, zijn er geen vruchtbare dagen, en is ze gewoon door de pil beschermd. Een MAP is niet nodig
Reagerenanoniempje30 juli 2018 om 15:40Hoi
Ik ben begin vorige week woensdag begonnen met een nieuwe pil strip ik slik deze altijd rond 23:00 uur
Nu was ik deze vrijdag vergeten en heb ik de pil zaterdag ochtend rond 09:00 uur geslikt
nu heb ik wel zaterdag avond sex gehad maar heb ik wel pas weer de volgende dag 09:00 de pil geslikt omdat ik bang ben dat het anders heel schadelijk is voor je lichaam nu heb ik weer vanochtend de pil 09:00 gelikt( maandag)
Nu weet ik niet of ik de pil weer 1 dag dubbel moet slikken of weer beter morgen ochtend 09:00 kan doen.
Is de kans groot dat ik zwanger ben ik heb berekend via een website en mijn ovulatie zou pas morgen moeten beginnen
Wat kan ik het beste doen ik ben namelijk ook streng op tegen om de morning after pil te slikken omdat er zoveel troep in zit.
Alvast bedankt
Reagerenanoniempje30 juli 2018 om 15:42ps sorry ik heb we de pil ook zondag geslikt dus ik ben het eigenlijk vrijdag avond 23:00vergeten en zaterdag ochtend 09:00 weer geslikt de dagen erop heb ik dit weer 09:00 gedaan
Reagerenanoniempje30 juli 2018 om 15:44en vandaag dan weer 09:00 uur
denkt u dat ik de pil dan weer savonds 23:00 uur moet slikken ?
ReagerenMandy9 februari 2019 om 14:11- Hallo,
Ik heb een vraag; ik slik al jaren de pil en er is tot nu toe niks fout gegaan, maar toch twijfel ik over iets.
Ik heb mijn stopweek gehad en afgelopen woensdag (6 februari) weer begonnen aan de nieuwe strip. Ik slik hem ’s avonds voor ik naar bed ga. Nu heb ik gisteravond (vrijdag 8 februari) seks gehad met condoom, ik doe het altijd met condoom, maar nu is mijn vriend klaargekomen zonder dat hij dat heeft gemerkt en is door blijven gaan en is het condoom gescheurd. Mijn vraag en onrust is kan het kwaad als er sperma naar binnen is gekomen bij mij terwijl ik nog in mn eerste week zit? En kan dat ook kwaad als ik het bijvoorbeeld dus zonder condoom zou doen en hij in mij klaarkomt? Of ben je wel volledig beschermd de hele maand door als je de pil gewoon naar schema slikt? Ik lees verschillende antwoorden namelijk.
Graag hoor ik van u. Alvast bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
9 februari 2019 om 19:05Nee hoor. dat kan geen kwaad. Je neemt de pil en bent beschermd. Ook in de stopweek of in de eerste week van de nieuwe strip
ReagerenMandy10 februari 2019 om 10:57