- Anoniem3 november 2015 om 06:53
Hallo,
Ik ben al 13 jaar nu aan de pil. In al die jaren al paar keer overgestapt naar een andere pil (diverse redenen in overleg met de dokter). Begin dit jaar ben ik overgestapt op de minipil. Dit was het enige wat mijn dokter nog kon bedenken (alle andere pillen werken niet meer voor mij). Echter werkt deze pil ook niet bepaald voor me heb ik het idee. Ik ben sinds ik aan de minipil ben begonnen 3x per week een dag ongesteld. Om gek van te worden!! Ook merk ik aan mijn lichaam dat het niet klopt/goed voelt.. Dus ik wil stoppen met de pil. Ook omdat je hoort dat het zoveel beter is en je je beter gaat voelen als vrouw, libido gaat omhoog, humeur wordt beter etc.
Ik wil dit dus wel eens gaan testen…
Enige nadeel (veel wikken en wegen met mn vriend) is onze enige oplossing om niet zwanger te worden… condoom…We kunnen namelijk niets meer bedenken. Ik heb gekeken naar andere anticonceptie. Maar ik wil niets meer slikken en wil ook geen dingen in mn lichaam (spiraal of andere dingen wat er is). Dus condoom blijft dan over.
Nu vraag ik mij dus alleen af.. als ik stop met de pil.. en mijn vriend en ik dus overgaan op het condoom en na enige tijd merk ik nog steeds geen verschil (in mn lichaam etc). kan je dan gewoon weer beginnen of moet dat geleidelijk? Hoe zit dat eigenlijk? Want zwanger worden wil ik NOG niet.. 😉 MAar wil ook niet nog meer mn lichaam in de war brengen etc. maar dit is ook niet goed (meer).Hoor graag advies/tips etc
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 november 2015 om 11:10Je kunt zeker stoppen met de pil. Je moet er wel rekening mee houden, dat het even kan duren voordat je menstruatie zich weer hersteld. Dat kan enkele maanden duren.
Als je daarna zou besluiten om toch weer de pil te gaan gebruiken is dat verder geen probleem. Je kunt er dan gewoon weer mee starten.Ik denk alleen dat het goed zou zijn om toch ook naar de gynaecoloog te gaan met de klachten die je hebt. Misschien is het goed om eens te laten onderzoeken waardoor de klachten ontstaan.
ReagerenAnoniem3 november 2015 om 11:45Hoe bedoel je dan naar de gynaecoloog gaan met mijn klachten?
Ik heb me in het ziekenhuis al eens laten onderzoeken. Die zeiden toen destijds dat ik de pil (weet niet meer hoe die pil heette) door moest slikken, dan zouden vele klachten weggaan. Echter werd het na 1,5jaar weer hetzelfde liedje en toen kwam mijn dokter aan met dat ik dus gewoon waarschijnlijk erg gevoelig reageer op hormonen. Dus daarom de minipil.
En dat ging in het begin goed, maar ben nu dus nog steeds 3x per week een dag ongesteld (al gevraagd bij de dokter, hij zegt dat het normaal is > ik kan het me niet voorstellen maargoed) en merk gewoon aan mn lichaam dat het niet meer goed is.Maar ik kan dus gewoon stoppen en kijken of het was is (geen pil of iets meer, gewoon normaal puur natuur simpel gezegd) en eventueel na half jaar ofzo weer ermee beginnen, dat maakt dus niets uit. Okeé, bedankt!
ReagerenAnoniem7 november 2015 om 13:13Als je geen pil wil slikken kan ik me dat voorstellen. Zelf kan ik er ook helemaal niet tegen. Het enige alternatief lijkt dan een condoom, alleen voel je dan minder. Je zou ook kunnen denken aan een pessarium, wel altijd in combinatie met een zaaddodend middel. Je moet er wel even handigheid in krijgen maar het verandert niks aan je lijf. Normaal gesproken moet je die laten aanmeten maar er is ook een variant, het Caya-pessarium. Zelf heb ik daar geen ervaring mee. Ook is er een Femcap, niet te verwarren met een menstruatiecup met dezelfde naam.
ReagerenAnoniem14 januari 2016 om 22:00ik ben na 5 jaar pil gestopt en nu al 2 jaar gebruik ik caya pessarium en werkt prima. heb vaste vriend. hij voelt het niet.. heb op mijn ipad de gratis womanlog app om vruchtbare dagen in de gaten te houden en vind het een prima alternatief.
Reageren