- Saartje21 april 2017 om 17:48
De laatste paar maanden heb ik last van stemmingswisselingen en onredelijk gedrag. Vandaag is het einde van mijn stopweek en morgen zou ik opnieuw moeten beginnen met de volgende strip.
Maar, ik heb een vermoeden dat mijn stemming te maken heeft met de pil, dit staat ook in de bijwerkingen. Daarom wil ik overstappen van anticonceptiemiddel en heb ik een afspraak gepland met mijn huisarts.
Ik wil sowieso stoppen met de pil die ik nu slik. Kan dat zomaar na de stopweek? Kan ik vanaf nu overstappen op condooms? Want ik heb in mijn stopweek ook gemeenschap gehad zonder condoom, beschermt de pil mij daar nog tegen als ik nu stop?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2017 om 17:49Je kunt gewoon stoppen. Dat maakt verder niets uit.
ReagerenSaartje21 april 2017 om 17:58ook als ik in de stopweek gemeenschap heb gehad? Want de stopweek is nu voorbij en wil nu stoppen. Of had ik dan extra voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken in de afgelopen dagen?
ik wil het graag zeker weten zodat ik niet alsnog zwanger word 🙂
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2017 om 18:00Ook dat is geen probleem.
ReagerenSaartje21 april 2017 om 18:06op een andere site las ik namelijk dit:
“Daardoor ben je ook als je de pil tijdens de stopweek niet slikt, toch beschermt tegen zwangerschap. Let er wel op dat je niet te laat met de volgende pilstrip verder gaat na de stopweek, want dan is de pil niet meer volledig betrouwbaar.”
dus als je dan stopt, ben je niet beschermd in de stopweek
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2017 om 18:17want dan is de pil niet meer volledig betrouwbaar.” Dat heeft betrekking op de week die NA de stopweek begint. Als na de stopweek de eerste pil zou vergeten bijvoorbeeld, is de pil de eerstkomende 7 dagen daarna niet betrouwbaar. Dat is voor jou niet aan de orde behalve als de afgelopen 3 dagen nog onbeschermde seks zou hebben gehad. Als dat zo is, zou ik je aanraden om toch weer met de pil te starten, dan wel condooms gebruiken en na 1 week met de pil stoppen
Reageren