Zoeken Vraag het forum

Nieuwe cyclus door morning after pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een morning after pil ingenomen. Vier dagen daarna werd ik ongesteld. Nu,ongeveer twee weken later zou ik eigenlijk volgens mijn normale cyclus ongesteld moeten worden. Maar het komt niet. Mijn cyclus was altijd 4-5 weken. Kan het zo zijn dat ik nu een nieuwe cyclus heb door de map? Dus dat ik nu 4-5 weken na de menstruatie die ik kreeg van de map weer ongesteld word?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je 2 weken eerder een doorbraakbloeding hebt gehad door de MAP kan het heel goed zijn dat je menstruatie nu uitblijft. Je baarmoederslijmvlies is namelijk nog niet voldoende aangegroeid om een menstruatie te krijgen. J cyclus hoeft daardoor niet te veranderen.

Reageren
    Anoniem

Zorgen maken is dus onnodig?

Reageren
    Anoniem

Dus de volgende menstruatie zal pas over 4-5 weken volgen, als ik kijk naar mijn normale cyclus

Reageren
    John (moderator)

Als er in de tussentijd niet nog iets is geweest waar je zwanger van zou kunnen raken hoef je je in principe geen zorgen te maken. Je menstruatie slaat dan inderdaad een keer over.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Mijn vriendin heeft rond 11 maart de map genomen. Rond de 16e vonden er bloedingen plaats terwijl haar cyclus stopte op 4 maart. Sinds die tijd heeft er geen gemeenschap meer plaatsgevonden. Het is nu 12 mei en ze is nog steeds niet ongesteld. Kan het zijn dat ze een nieuwe cyclus heeft en de menstruatie rond de 16e mei zal vallen ?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat is heel goed mogelijk.

Reageren
    Anoniem

Ik nam de map nu precies 1 week geleden. Rond deze tijd moest ik ook ongesteld worden. Blijft dit zo of ben ik dit nu later?

Reageren
    John (moderator)

Dat zul je even moeten afwachten

Reageren
    Anoniem

2 januari stopte mijn normale menstruatie. Op 8 januari s het ingenomen. 13 januari tot 17 januari waren er bloedingen. Als ik het goed begrijp is dit een onregelmatige menstruatiecyclus. Het is nu 4 februari en ik heb nog geen menstruatie gehad. Moet ik mij zorgen gaan maken dat er kans is van zwangerschap of gaat mijn cyclus verder rond de 13e?
    19 februari bezoek bij de dokter voor anticonceptie

Reageren
Reageer op: Nieuwe cyclus door morning after pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.