Zoeken Vraag het forum

ongesteldheid na morningafter pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • harry01

hee, ik heb een vraagje.. ik heb 4 weken geleden een MAP genomen na een ongelukje en ben dezelfde dag ook begonnen aan een nieuwe pilstrip. nu heb ik afgelopen zaterdag mijn laatste pil genomen en ben nu 5 dagen later nog niet ongesteld. is dit normaal?

3 reacties
    Reageren
    Tamara

Hoi, je titel suggereert wat anders dan wat je vraag is 😉

Hoe snel na dit ongelukje heb je de MAP genomen? Binnen de aangeraden tijd?

En ‘begonnen aan een nieuwe pilstrip’… Begrijp ik nu dat je pil al slikte, of dat je direct na de MAP voor het eerst aan de pil begonnen bent? Als je het al slikte, waarom vond je een MAP dan nodig? Want ook in je stopweek ben je vrijwel niet ontvankelijk als je de pil goed gebruikt 🙂

Als je net met de pil begint, moet je lichaam daar nog aan wennen. Het kan zijn dat je lichaam nog van slag is, maar het belangrijkste is dat je na de stopweek gewoon weer begint met de volgende strip: het aanhouden van een straks schema is het beste, dan wendt je lichaam het snelst.

Overigens is het af te raden de eerste maand met de pil seks te hebben, tenzij je nog een vorm van protectie gebruikt, zoals het condoom. Dit omdat je lichaam nog aan de pil moet wennen en er dus toch een eitje eruit kan knallen.

Heb je in de afgelopen paar weken seks gehad zonder een andere vorm van protectie?

Reageren
    harry01

ik heb binnen 24 uur de MAP genomen en ben al jaren aan de pil maar was er ivm. werk in het buitenland tijdelijk mee gestopt. heb verder geen seks meer gehad de afgelopen maand..

Reageren
    1990TD

Hmm, dan heb je het in ieder geval op tijd geslikt en heb je de afgelopen maand ook geen kans gehad op zwangerschap. Ik denk dat je lichaam opnieuw moet wennen, dus kijk het nog even aan… en je kan voor de zekerheid natuurlijk een zwangerschapstest doen.

Reageren
Reageer op: ongesteldheid na morningafter pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.