- Anoniem3 augustus 2014 om 20:25
Hallo,
Ik had een vraag ik heb een week geleden de moring after pil gebruikt. Op de dag dat de seks plaats vond was ik 1 week daarvoor al ongesteld rond de 20ste van Julie (zoals elke maand) maar nu een week later ben ik opeens weer ongesteld.en de bloed hoeveel heid klopt ook niet normaal is het veel en nu helemaal niet. Voel ook geen buik of rug pijn was normaal wel van toepassing is. Wat betekend dit? Is dit dan een teken dat ik zwanger was en het niet is gelukt door die pil? Of dat ik nu zeker ben dat ik niet zwanger ben?
Alvast bedankt
9 reactiesReagerenAnoniem3 augustus 2014 om 20:43Kan ook betekenen dat je nu juist zwanger bent, of dat het een doorbraakbloeding is. Voor de zekerheid kun je een zwangerschapstest doen. De morningafterpil werkt niet altijd.
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2014 om 21:58Het is vrij normaal dat je na het nemen van de MAP een doorbraakbloeding krijgt. De MAP is zeer betrouwbaar als ze op tijd is genomen en je niet te zwaar bent.
Het kan overigens zijn dart de volgende menstruatie later komt of uitblijft. Dan hoef je daar niet meteen van te schrikken.
ReagerenAnoniem4 augustus 2014 om 12:11Bedankt!
Moest vandaag toch naar de huisarts dus heb het maar meteen gevraagd en hij zei ook dat het gewoon normaal was.Nou had ik wel nog een vraag nu moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie tot ik met de pil kan beginnen. Alleen als die uit blijft wanneer moet ik dan beginnen?
Reageren
En als ik dan weer met de pil begin is het dan zo dat ik gewoon beschermd ben?John (moderator)
4 augustus 2014 om 16:39Waarom moet je wachten met de pil tot je volgende menstruatie?
ReagerenAnoniem6 augustus 2014 om 08:02Dat heeft de huisarts tegen mij gezegd.
Reageren
Misschien omdat dit de eerste keer is dat ik de pil ga slikken. Ik heb hem nu wel liggen op m’n nachtkastje maar niks mee gedaan. Hoor ik meteen te slikken dan?John (moderator)
6 augustus 2014 om 08:20In principe start je op de eerste dag van de menstruatie met de pil. De pil is dan ook meteen werkzaam en je bent vanaf de eerste pil beschermd. Wanneer zou je volgende menstruatie zijn?
ReagerenAnoniem6 augustus 2014 om 12:34Klopt, dat zei de dokter ook ja. Alleen zei hij ook dat het de eerste maand niet veilig is? Rond de 16e van augustus zou die weer moeten komen.
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2014 om 15:22Als je ergens midden in de cyclus start is de hele strip niet veilig. Dat klopt. Maar eens even afwachten..
ReagerenAnoniem6 augustus 2014 om 17:36OH!
Reageren
Nou bedankt hoor!!