Zoeken Vraag het forum

ongesteld na de morning afterpil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik had een vraag ik heb een week geleden de moring after pil gebruikt. Op de dag dat de seks plaats vond was ik 1 week daarvoor al ongesteld rond de 20ste van Julie (zoals elke maand) maar nu een week later ben ik opeens weer ongesteld.en de bloed hoeveel heid klopt ook niet normaal is het veel en nu helemaal niet. Voel ook geen buik of rug pijn was normaal wel van toepassing is. Wat betekend dit? Is dit dan een teken dat ik zwanger was en het niet is gelukt door die pil? Of dat ik nu zeker ben dat ik niet zwanger ben?

Alvast bedankt

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Kan ook betekenen dat je nu juist zwanger bent, of dat het een doorbraakbloeding is. Voor de zekerheid kun je een zwangerschapstest doen. De morningafterpil werkt niet altijd.

Reageren
    John (moderator)

Het is vrij normaal dat je na het nemen van de MAP een doorbraakbloeding krijgt. De MAP is zeer betrouwbaar als ze op tijd is genomen en je niet te zwaar bent.

Het kan overigens zijn dart de volgende menstruatie later komt of uitblijft. Dan hoef je daar niet meteen van te schrikken.

Reageren
    Anoniem

Bedankt!
    Moest vandaag toch naar de huisarts dus heb het maar meteen gevraagd en hij zei ook dat het gewoon normaal was.

Nou had ik wel nog een vraag nu moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie tot ik met de pil kan beginnen. Alleen als die uit blijft wanneer moet ik dan beginnen?
    En als ik dan weer met de pil begin is het dan zo dat ik gewoon beschermd ben?

Reageren
    John (moderator)

Waarom moet je wachten met de pil tot je volgende menstruatie?

Reageren
    Anoniem

Dat heeft de huisarts tegen mij gezegd.
    Misschien omdat dit de eerste keer is dat ik de pil ga slikken. Ik heb hem nu wel liggen op m’n nachtkastje maar niks mee gedaan. Hoor ik meteen te slikken dan?

Reageren
    John (moderator)

In principe start je op de eerste dag van de menstruatie met de pil. De pil is dan ook meteen werkzaam en je bent vanaf de eerste pil beschermd. Wanneer zou je volgende menstruatie zijn?

Reageren
    Anoniem

Klopt, dat zei de dokter ook ja. Alleen zei hij ook dat het de eerste maand niet veilig is? Rond de 16e van augustus zou die weer moeten komen.

Reageren
    John (moderator)

Als je ergens midden in de cyclus start is de hele strip niet veilig. Dat klopt. Maar eens even afwachten..

Reageren
    Anoniem

OH!
    Nou bedankt hoor!!

Reageren
Reageer op: ongesteld na de morning afterpil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.