Zoeken Vraag het forum

Anticonceptie maar idee dat ik zwanger ben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!

Ik slik al een aantal jaar de pil en slik dan vaak 6 weken door. Laatst in week 3 heb ik de pil geslikt maar had ik na een halfuur last van zachte ontlasting, geen waterdunne diarree. Ik heb toen geen extra pil geslikt omdat de bijsluiter het had over waterdunne diarree. Inmiddels ben ik in week 5 met de pil.

Ik heb nu steeds de angst en het idee dat ik zwanger ben. Ik heb een zeurderig gevoel onder in m’n maag, alsof ik op het punt sta om ongesteld te worden. Ik word er helemaal nerveus van. Nu is er laatst een angststoornis bij mij vastgesteld dus ik ben bang dat ik symptomen erbij fantaseer of erger maak. Maar aan de andere kant misschien ben ik wel zwanger. Ik durf niet goed een test te doen omdat ik nog thuis woon en niet graag naar huisarts ga. Ik zie de psycholoog vrijdag pas weer

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt kan het geen kwaad als je een keer een pil vergeet of een keer diarree hebt. In dat geval gelden de regels zoals die in de bijsluiter zijn beschreven bij “pil vergeten in de tweede week” .

Reageren
    Anoniem

Geldt dit dan ook als dit in de derde week gebeurd en je daarna doorslikt?

Reageren
Reageer op: Anticonceptie maar idee dat ik zwanger ben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.