- Anoniem22 april 2015 om 20:52
Hallo, mijn vriendin slikt de pil en we willen absoluut niet dat we een baby krijgen.
Nu was ze het begin van de 3e week een keer de pil vergeten. 13,5 uur later als normaal, (dus 1,5 uur over de tijdmarge dat het als vergeten geldt).Dit was haar 3e maand dat ze slikt en af en toe had ze lichte bloedingen. Dit bleek normaal volgens internet, vooral tussen de eerste 1-3 maanden.
Ook slikte ze de pil voor een kleine periode met kleine tijdsfluctuaties (bijvoorbeeld soms 3 uur later dan de vorige dag)Nu is ze gewoon weer ongesteld geworden, dus het ziet er goed uit.
We hebben dan ook 14 dagen geen penetratie gehad (even netjes gezegd).
Nou wil mijn vriendin echt zeker weten dat ze niet zwanger kan worden als we nu weer seks hebben.Dus als ze nu aan haar nieuwe strip begint kunnen we dan gewoon weer veilig seks hebben zonder condoompie? Volgens internet wel, maar we moeten er even zeker van zijn.
Bedankt alvast!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 april 2015 om 22:10Het was dus beter geweest om de bijsluiter even te lezen.
Pil vergeten derde week:
Last meteen een stopweek in na de vergeten pil of:
neem de vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Ga ZONDER stopweek verder met de nieuwe strip.Omdat ze nu toch haar menstruatie heeft gekregen zal het niet zo’n probleem zijn.
ReagerenAnoniem23 april 2015 om 09:44Bedankt :).
Reageren
Maar volgens http://www.dokteronline.com/anticonceptie/pil-vergeten/:
Hebben we fout gehandeld door toch die stopweek in te lassen. Dus is het inderdaad slim om toch anticonceptie te gebruiken? Of maakt dat niks uit?John (moderator)
23 april 2015 om 12:05Dat is wat ik al schreef..
Reageren
De stopweek had meteen moeten worden ingelast na de vergeten pil. Dat is niet gedaan. Omdat ze de strip verder heeft afgemaakt had ze zonder stopweek door moeten gaan.
Het is verstandig om de eerste 7 dagen van de nieuwe strip aanvullende contraceptie te gebruiken.