- Ricardo Alonso10 juli 2012 om 10:47
Beste medeforumgebruikers,
Mijn vriendin heeft op de laatste dag van haar eerste pilstrip de pil vergeten, de 7e pil dus. Ze heeft de pil op de 8e dag alsnog geslikt, maar wel 17 uur te laat.
Voordat ze de pil na 17 uur had geslikt hebben we onveilig sex gehad. Hoort dit tot de eerste of de tweede week? En hoeveel kans is er dat ze zwanger is?
Hier nog een schema’tje:
Dag 1 t/m dag 6: de pil gewoon geslikt
Dag 7: de pil vergeten
Dag 8: onveilige sex gehad, daarna de pil van dag 7 geslikt (17 uur te laat) + de pil van dag 8 weer op de gewone tijdWe zijn nog op tijd om een morning after pil te gebruiken, die heb ik zelfs al voor haar gekocht. Alleen gaat ze over twee dagen op vakantie en wil ze niet ziek zijn daar. Over een week zou ze dan “ongesteld” worden en dan gaat ze met mij op vakantie voor een week. Alle twee de vakantie’s zouden dan worden verpest.
Hoe groot is de kans dat ze zwanger is? In de bijsluiter van de morning after pil staat dat de noodpil niet nodig is als de pil in week 2 is vergeten. Alleen is de pil eind week 1 begin week 2 vergeten, net op het randje. Eigenlijk hoort dat geloof ik bij week 1 of is dat gewoon week 2?
Dank bij voorbaat!
Groet,
Ricardo