Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten eind week 1 – 17 uur te laat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ricardo Alonso

Beste medeforumgebruikers,

Mijn vriendin heeft op de laatste dag van haar eerste pilstrip de pil vergeten, de 7e pil dus. Ze heeft de pil op de 8e dag alsnog geslikt, maar wel 17 uur te laat.

Voordat ze de pil na 17 uur had geslikt hebben we onveilig sex gehad. Hoort dit tot de eerste of de tweede week? En hoeveel kans is er dat ze zwanger is?

Hier nog een schema’tje:
    Dag 1 t/m dag 6: de pil gewoon geslikt
    Dag 7: de pil vergeten
    Dag 8: onveilige sex gehad, daarna de pil van dag 7 geslikt (17 uur te laat) + de pil van dag 8 weer op de gewone tijd

We zijn nog op tijd om een morning after pil te gebruiken, die heb ik zelfs al voor haar gekocht. Alleen gaat ze over twee dagen op vakantie en wil ze niet ziek zijn daar. Over een week zou ze dan “ongesteld” worden en dan gaat ze met mij op vakantie voor een week. Alle twee de vakantie’s zouden dan worden verpest.

Hoe groot is de kans dat ze zwanger is? In de bijsluiter van de morning after pil staat dat de noodpil niet nodig is als de pil in week 2 is vergeten. Alleen is de pil eind week 1 begin week 2 vergeten, net op het randje. Eigenlijk hoort dat geloof ik bij week 1 of is dat gewoon week 2?

Dank bij voorbaat!

Groet,
    Ricardo

Reageer op: Pil vergeten eind week 1 – 17 uur te laat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.