Zoeken Vraag het forum

Onregelmatig pil geslikt, doorbraakbloeding/spotting, wat te doen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allen,

Sinds een paar maanden slik ik de diane pil, een best zware pil dus, maar het is altijd goed gegaan. Afgelopen week ben ik echter een beetje rommelig geweest en ben ik maandag vergeten mijn pil te nemen, dinsdag mijn pil wel genomen, en toen woensdag en donderdag weer vergeten mijn pil te nemen… drie dagen in 1 week dus, dus ik heb nu last van een doorbraakbloeding die al twee dagen aanhoudt. Dus volgens mij denkt mijn lichaam gewoon weer ongesteld te worden.

Het is niet zo’n ramp, want ik heb geen seks gehad, maar wel vervelend en ik vraag mij af wat ik nu het beste kan doen. Mijn laatste stop week was amper 2 weken geleden dus ik weet niet of het verstandig is (en uberhaupt wel kan) om nu weer een stopweek in te lassen, maar ik bloed wel best heftig.

Zal ik gewoon braaf mijn pilstrip afmaken of zal ik een stopweek in lassen, dat is mijn vraag. De laatste keer dat ik doorslikte terwijl ik een korte doorbraakbloeding had had ik nog anderhalve week lang last van spotting… Maar ik wil gewoon zo snel mogelijk niet meer ‘ongesteld’ zijn.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt een stopweek inlassen, maar ook gewoon de strip afmaken.
    In beide gevallen is niet te zeggen of dat je doorbraakbloeding stopt.
    Gezien de laatste ervaring is het dan wellicht beter o een stopweek in te lassen en de doorbraakbloeding goed door te laten zetten.

Reageren
Reageer op: Onregelmatig pil geslikt, doorbraakbloeding/spotting, wat te doen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.