Zoeken Vraag het forum

Drie keer doorbraakbloeding tijdens de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,
    Ik heb een dringende vraag.. Ik zit al 2 jaar aan dezelfde pil (ondertussen is wel het doosje en de naam een keer veranderd, maar de apotheker verzekerde dat het dezelfde was!). Ik slik elke avond de pil, rond hetzelfde tijdstip. Ook heb ik vorige maand gewoon een stopweek ingelast. Maar sinds deze maand heb ik dus een probleem. Ik kreeg eerder deze maand last van een doorbraakbloeding. Het begon met helderrood bloed, wat later veranderde naar donkerbruin. Het duurde een dag en ik heb gewoon braaf mijn pil doorgeslikt. Daarna was er niks meer aan de hand. Vorige week zaterdag had ik hetzelfde. Het begon met een beetje buikpijn, en ja hoor.. Alweer een doorbraakbloeding. Ik begon me toch wat zorgen te maken, maar omdat ik dus over precies een week op vakantie ga en niet ongesteld wil worden (ik ben dus van plan om deze keer GEEN stopweek in te lassen) slikte ik die avond gewoon weer netjes mijn pil. Zondag was het weer afgelopen. Vandaag (dinsdag) heb ik dus alwéér een doorbraakbloeding. Ik weet nu niet wat ik moet doen.. Doorslikken (en hopen dat de doorbraakbloedingen stoppen)? Een stopweek inlassen (gisteren de laatste pil van de strip geslikt)? Of naar de dokter voor een nieuwe pil (maar ik wil dus NIET ongesteld worden tijdens mijn vakantie)?
    Als iemand mij kan helpen, heeeeel graag!
    Ps. Ik heb geen geslachtsgemeenschap gehad in deze periode

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het beste zou zijn om een stopweek in te lassen. Deze kun je eventueel korter maken. i.p.v. 7 dagen bijvoorbeeld 4 dagen.
    Een garantie dat je geen doorbraakbloedingen krijgt is er echter niet.
    Maar die heb je ook niet als je pil zonder stopweek zou doorslikken.

Reageren
Reageer op: Drie keer doorbraakbloeding tijdens de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.