- Anoniem10 december 2014 om 16:10
Ik heb de pil doorgeslikt.
Zit nu in de 6e week zeg maar, laatste week van 2e strip.Ben in de 4e week (2e week van 2e strip) ongesteld geworden.
Is dit normaal?Vrijdag (12-12) begint mijn stopweek.
En normaal gesproken word ik op maandag (15-12) ongesteld.
Word ik dit nu ook gewoon weer of kan dit afwijken?Als ik 15-12 wel ongesteld word – is alles dan op orde?
Word ik niet (of later) ongesteld – is er dan wat mis?Daarnaast ben ik 2 kg aangekomen.
Moet ik me zorgen gaan maken?Kan er iets “mis” zijn?
Is er iemand die mij alsjeblieft antwoorden op al deze vragen kan geven?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 december 2014 om 16:54Ben in de 4e week (2e week van 2e strip) ongesteld geworden.
Is dit normaal?[color=#ff0000]Dat kan een doorbraakbloeding zijn geweest. Dat komt wel vaker voor tijdens het doorslikken van de pil.[/color]Vrijdag (12-12) begint mijn stopweek.
En normaal gesproken word ik op maandag (15-12) ongesteld.
Word ik dit nu ook gewoon weer of kan dit afwijken?[color=#ff0000]Omdat je nog niet zolang geleden een doorbraakbloeding hebt gehad,kan het afwijken [/color]Als ik 15-12 wel ongesteld word – is alles dan op orde?
Word ik niet (of later) ongesteld – is er dan wat mis?[color=#ff0000]Als je niet ongesteld wordt hoeft dat niet perse te betekenen dat er iets mis is. Zie het anwoord van de vorige vraag[/color]Daarnaast ben ik 2 kg aangekomen.
Reageren
Moet ik me zorgen gaan maken?[color=#ff0000]Aankomen kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben.[/color]Anoniem10 december 2014 om 17:13Is het nodig om me zorgen te maken?
Reageren
Moet ik actie ondernemen?John (moderator)
10 december 2014 om 17:34Volgens mij is er geen reden om je zorgen te maken. Niet als je de pil consequent hebt geslikt en er geen vergeten bent als je onbeschermde seks hebt gehad.
Reageren
Gewoon even de stopweek afwachten.Anoniem11 december 2014 om 19:56Ik wacht de stopweek dan ook af – deze begint morgen.
Inmiddels ben ik al 2,5 kg ongeveer aangekomen.
Verder heb ik geen gekke symptomen als misselijkheid oid.
Wel heb ik meer eetlust (daarnaast heb ik ook schildklier problemen + de chronische darmziekte Coeliakie). Zou dit evt. ook een symptoom kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2014 om 20:42Je schildklier zou daar wel verantwoordelijk kunnen zijn.
Reageren
Ook die kan dus invloed op je menstruatie hebben. Gebruik je wel medicatie?