- Anoniem18 november 2014 om 22:07
Zaterdag avond de pil vergeten… (ivm logeren)
Zondag avond die van zaterdag genomen,
maandag avond die van zondag,
Vandaag in de morgen die van maandag,
En dan vanavond dus die van vandaag.Beetje opgeschoven zeg maar…
Werkt hij nu wel weer goed?
Of niet, of een risico geval?
Online bijsluiter opgezocht;
Bent u vergeten dit middel in te nemen?
Als u korter dan 12 uur te laat bent met het innemen van uw pil is de bescherming tegen
zwangerschap niet verminderd. Neem de tablet in zodra u zich realiseert dat u die bent vergeten en
neem de volgende tabletten weer op het gebruikelijke tijdstip in.
Als u langer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de bescherming tegen
zwangerschap verminderd zijn. Hoe meer tabletten u vergeten bent, hoe groter het risico dat u minder
goed beschermd bent tegen zwangerschap.Za. dus eigenlijk overgeslagen… en ingehaald door te verschuiven.
Zou het dan goed moeten zijn?PS: Het is in de laatste week.
Do is de laatste pil dag.(Ethinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz®
0,03/0,15 mg)7 reactiesReagerenAnoniem18 november 2014 om 22:14Het gaat erom:
Zou ik nu seks kunnen hebben?
Heb begrepen dat ik door moet blijven slikken zonder stopweek.
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2014 om 22:57[quote]Zondag avond die van zaterdag genomen,
maandag avond die van zondag,
Vandaag in de morgen die van maandag,
En dan vanavond dus die van vandaag.[/quote]
Je had dus zondag die van zaterdag en zondag moeten nemen.In welke week van de pil zat je toen je die van zaterdag bent vergeten?
ReagerenAnoniem19 november 2014 om 14:05Het gaat over afgelopen zaterdag.
Dat is in de laatste week.Ik ben in ieder geval gewoon door gegaan met de pil zeg maar,
alleen een paar dagen op geschoven.
Neem hem nu wel weer gewoon zoals hoort.Alleen donderdag zou de laatste van de strip zijn,
Reageren
en weet dus niet of
– ik vrijdag moet beginnen met een stopweek
– ik vrijdag gewoon door moet slikken (en dus beginnen met een nieuwe strip)John (moderator)
19 november 2014 om 14:50Als in de derde week was is het op zich niet zo’n probleem.
Reageren
GEEN stopweek houden maar gewoon doorgaan met de nieuwe strip en die afmaken.Anoniem19 november 2014 om 17:54Kan ik nu wel gewoon veilig seks hebben of moet ik voor de zekerheid wat “extra’s” gebruiken?
Reagerenbiancaatje19 november 2014 om 18:23Als je in de laatste week een pil vergeet is dat niet zo erg.
Inderdaad gewoon doorslikken en dan na de laatste weer stoppen.
Ja je kunt gewoon sex hebben.
En als je het echt niet vertrouwd gebruik je wat.In week 1 ben je niet goed beschermd
Reageren
In week 2 en 3 wel.John (moderator)
19 november 2014 om 22:17Even ter aanvulling:
In week 3 en daarna ben je alleen maar beschermd als je na het vergeten meteen een stopweek inlast of zonder stopweek met de nieuwe strip doorgaat en deze afmaakt.
Reageren
Alleen in week 2 heeft het vergeten van 1 of meer pillen geen consequenties.