- Dinges25 oktober 2017 om 21:57
Hallo,
Ik wilde vorige week dinsdag de pil slikken, en toen kwam ik er achter dat ik de maandagpil niet geslikt had. Ik controleerde de strip, en aan de achterkant leek het niet alsof er een andere pil uit was, dus ik ging zoeken op internet en las daar dat ik allebei de pillen dan tegelijk moest nemen. Zo gezegd zo gedaan, nergens last van gehad, tot ik nu (begin derde week) er achter kom dat ik perongeluk de pil van aanstaande dinsdag had geslikt, en dus wél gewoon de pil had geslikt die maandag. Nu kom ik dus een pil tekort, en dinsdag is voor mij echt geen handige dag om een stopweek te beginnen in verband met het heen en weer slepen van ouder naar ouder. Nu slik ik de pil alleen maar om mijn menstruatie regelmatig te houden en ben ik niet seksueel actief, dus ik heb geen kans om zwanger te worden. Wat is dan het risico van een stopweek van 8 dagen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 22:09Een stopweek van 8 dagen is dus niet de bedoeling. Dan ben je niet meer beschermd door de pil. Bovendien kan dat dan doorbraakbloedingen uitlokken.
Neem een pil uit een andere strip. Bewaar die strip dan als reserve strip en begin na de stopweek weer op tijd..
Reageren