Zoeken Vraag het forum

Pilproblemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dinges

Hallo,

Ik wilde vorige week dinsdag de pil slikken, en toen kwam ik er achter dat ik de maandagpil niet geslikt had. Ik controleerde de strip, en aan de achterkant leek het niet alsof er een andere pil uit was, dus ik ging zoeken op internet en las daar dat ik allebei de pillen dan tegelijk moest nemen. Zo gezegd zo gedaan, nergens last van gehad, tot ik nu (begin derde week) er achter kom dat ik perongeluk de pil van aanstaande dinsdag had geslikt, en dus wél gewoon de pil had geslikt die maandag. Nu kom ik dus een pil tekort, en dinsdag is voor mij echt geen handige dag om een stopweek te beginnen in verband met het heen en weer slepen van ouder naar ouder. Nu slik ik de pil alleen maar om mijn menstruatie regelmatig te houden en ben ik niet seksueel actief, dus ik heb geen kans om zwanger te worden. Wat is dan het risico van een stopweek van 8 dagen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een stopweek van 8 dagen is dus niet de bedoeling. Dan ben je niet meer beschermd door de pil. Bovendien kan dat dan doorbraakbloedingen uitlokken.

Neem een pil uit een andere strip. Bewaar die strip dan als reserve strip en begin na de stopweek weer op tijd..

Reageren
Reageer op: Pilproblemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.