Zoeken Vraag het forum

Doornemen van anticonceptiepil na recente overschakeling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben dus sinds kort overgeschakeld van pil. Ik ben namelijk van Deso 20 naar Deso 30 gegaan omdat de pil te licht voor me was en ik kreeg nog doorbraakbloedingen bij het doornemen van die pil. Nu had mn dokter me gezegt dat ik het eerste doosje moest nemen zonder ze door te nemen, dus na ieder kaartje een week pauze, zodat mn lichaam zich kon ‘aanpassen’. Nu ben ik aan mijn 2de kaartje bezig, en zou eigenlijk toch mijn pil willen doorpakken omdat het voor mij nu beter zou uitkomen. Mijn vraag was, kan dit nu eigenlijk kwaad? Want ik heb eigenlijk wel de indruk dat de pil die ik nu neem zich al heeft aangepast.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Volg het advies van de arts! Hij/zij geeft dat niet voor niets. Na 2 strippen is er van volledige aanpassing geen sprake.

Reageren
Reageer op: Doornemen van anticonceptiepil na recente overschakeling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.