Zoeken Vraag het forum

2 dagen te laat met pil na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben na mijn stopweek 2 dagen te laat begonnen met mijn nieuwe pil strip. Moest op woensdag weer beginnen maar vrijdag kwam ik daar pas achter. Vrijdag en zaterdag gewoon een pil gehad. Zaterdagavond na de pil seks gehad zonder condoom met mij vriend. Kan ik nu zwanger zijn of was ik wel goed beschermd?

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het verkorten van de stopweek, bij bijvoorbeeld een 21/7 pil, kan op een veilige manier, zonder dat de bescherming tegen zwangerschap vermindert. Is de stopweek echter langer dan 7 dagen, of wordt deze in de week voor of direct na de stopweek een keer vergeten, dan is de pil niet meer betrouwbaar. Dan heeft het lichaam te lang te weinig hormonen die de eisprong onderdrukken binnen gekregen, waardoor er dus kans is dat er toch een eisprong plaatsvindt. Bij het verlengen van de stopweek is de pil dus verminderd betrouwbaar.
    Ik adviseer je om morgenvroeg meteen de Morning After Pil te halen. LET OP: Deze moet binnen 72 uur zijn ingenomen.

Reageren
Reageer op: 2 dagen te laat met pil na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.