- Anoniem9 januari 2014 om 12:58
Hallo,
Een vraag..
10 dagen geleden ben ik aan een antibioticakuur begonnen met als vandaag de laatste dag.Eergisteren heb ik seks gehad zonder condoom maar gebruik wel de pil. Nu ben ik gisteren in de ochtend ineens ‘ongesteld’geworden terwijl ik dat pas over 5 dagen zou moeten zijn(dinsdag). Aangezien ik bloedverlies heb denk ik nee,ik kan dus niet zwanger zijn ,maar aan de andere kant lees ik ook andere verhalen met bloedverlies en wel zwanger zijn. Ik heb een test gekocht maar die werkt dus pas eigenlijk dinsdag,op mn oorspronkelijke eerste menstruatie dag..dus moet ik wachten. Maar ik twijfel enorm of ik de mornigafterpil moet halen ja of nee ondat mijn lichaam al zo’n klap heeft gehad van de antibiotica(4 tabletten per dag) . Is het nou onzin om te denken dat ik zwanger ben of bestaat er zeker een grote kans. Ik weet het,naar de dokter gaan is de beste oplossing. Maar wil graag ook jullie mening horen. Ik heb al contqct opgenomen met mijn gynaecoloog maar die had pas tijd over 2 uur.
Hoop dat mn verhaal niet al te onduidelijk is..Alvast bedankt..
8 reactiesReagerenTandor19 januari 2014 om 15:02Welke antibiotica heb je gehad?
ReagerenAnoniem10 januari 2014 om 00:17Volgens de gyn. ben ik te vroeg ongesteld geworden door de antobiotica en hoef ik me geen zorgen te maken en geen map te nemen. voor de zekerheid toch een testje doen dinsdag.toch bedankt Tandor1!
Reagerenanoniempje14 januari 2018 om 22:16Beste
Ik neem ook de pil en heb net een zware antibioticakuur achter de rug. Vandaag (de laatste dag van mijn antibioticakuur) werd ik opeens ongesteld. Dit is 10 dagen te vroeg. Komt dit door de antibiotica?
Reageren
Dien ik de pil nu uit te nemen of moet ik dit nu zien als mijn stopweek?
GroetjesJohn (moderator)
15 januari 2018 om 01:00dat zou best kunnen, je zult even moeten afwachten wanneer je volgende menstruatie is
Reagerenanoniempje15 januari 2018 om 03:41Dus vandaag geen pil nemen en 7 dagen wachten voor met een nieuwe strip te beginnen?
ReagerenJohn (moderator)
15 januari 2018 om 07:38Dat is te vroeg voor een stopweek. De strip gewoon afmaken.
ReagerenSpijker22 maart 2018 om 13:58Ik ben vorige week van zondag tot dinsdag ongesteld geweest wat normaal is in de cyclus. Nu een week later ben ik op maandag met amoxicilline Focus 500 Mg begonnen en dinsdag werd ik licht ongesteld. Woensdag ook nog wat zichtbaar in de ochtend en daarna was het weg. Vandaag donderdag had ik opnieuw bloedverlies in de ochtend. Komt dit door de medicatie of moet ik een arts raadplegen?
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2018 om 15:14Dat komt niet door de antibiotica. Als de klachten aanhouden, ga dan even nar de huisarts
Reageren