Zoeken Vraag het forum

Te vroeg ongesteld door antibioticagebruik?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Een vraag..
    10 dagen geleden ben ik aan een antibioticakuur begonnen met als vandaag de laatste dag.Eergisteren heb ik seks gehad zonder condoom maar gebruik wel de pil. Nu ben ik gisteren in de ochtend ineens ‘ongesteld’geworden terwijl ik dat pas over 5 dagen zou moeten zijn(dinsdag). Aangezien ik bloedverlies heb denk ik nee,ik kan dus niet zwanger zijn ,maar aan de andere kant lees ik ook andere verhalen met bloedverlies en wel zwanger zijn. Ik heb een test gekocht maar die werkt dus pas eigenlijk dinsdag,op mn oorspronkelijke eerste menstruatie dag..dus moet ik wachten. Maar ik twijfel enorm of ik de mornigafterpil moet halen ja of nee ondat mijn lichaam al zo’n klap heeft gehad van de antibiotica(4 tabletten per dag) . Is het nou onzin om te denken dat ik zwanger ben of bestaat er zeker een grote kans. Ik weet het,naar de dokter gaan is de beste oplossing. Maar wil graag ook jullie mening horen. Ik heb al contqct opgenomen met mijn gynaecoloog maar die had pas tijd over 2 uur.
    Hoop dat mn verhaal niet al te onduidelijk is..

Alvast bedankt..

8 reacties
    Reageren
    Tandor1

Welke antibiotica heb je gehad?

Reageren
    Anoniem

Volgens de gyn. ben ik te vroeg ongesteld geworden door de antobiotica en hoef ik me geen zorgen te maken en geen map te nemen. voor de zekerheid toch een testje doen dinsdag.toch bedankt Tandor1!

Reageren
    anoniempje

Beste

Ik neem ook de pil en heb net een zware antibioticakuur achter de rug. Vandaag (de laatste dag van mijn antibioticakuur) werd ik opeens ongesteld. Dit is 10 dagen te vroeg. Komt dit door de antibiotica?
    Dien ik de pil nu uit te nemen of moet ik dit nu zien als mijn stopweek?
    Groetjes

Reageren
    John (moderator)

dat zou best kunnen, je zult even moeten afwachten wanneer je volgende menstruatie is

Reageren
    anoniempje

Dus vandaag geen pil nemen en 7 dagen wachten voor met een nieuwe strip te beginnen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is te vroeg voor een stopweek. De strip gewoon afmaken.

Reageren
    Spijker

Ik ben vorige week van zondag tot dinsdag   ongesteld geweest wat normaal is in de cyclus. Nu een week later ben ik op maandag met amoxicilline Focus 500 Mg begonnen en dinsdag werd ik licht ongesteld. Woensdag ook nog wat zichtbaar in de ochtend en daarna was het weg. Vandaag donderdag had ik opnieuw bloedverlies in de ochtend. Komt dit door de medicatie of moet ik een arts raadplegen?

Reageren
    John (moderator)

Dat komt niet door de antibiotica. Als de klachten aanhouden, ga dan even nar de huisarts

Reageren
Reageer op: Te vroeg ongesteld door antibioticagebruik?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.