- misterjan22 juni 2011 om 11:40
Hallo allemaal,
Ik zit met iets in me hoofd waar ik eigenlijk graag snel antwoord op wil. Het is namelijk het volgende:
Mijn vriendin heeft deze week een antibiotica kuur gehad voor haar longblaasjes. Dit was een kuur van 5 dagen. Mijn vriendin slikt netjes de pil. Maar we hebben seks gehad in deze periode. Nu kwamen we er later achter dat het mogelijk is dat de pil niet werkt wanneer je antibiotica gebruikt.
We hebben twee keer seks gehad. Zonder condoom. Maar ik ben niet in haar klaar gekomen. 1 keer is 2 dagen geleden en een keer gister. Nu willen we absoluut nog niet zwanger worden. Is er een grote kans dat ze wel zwanger is geworden? en zo ja? is het dan het slimst om de morning after pil te gebruiken?
Ze moet nog één week de pil slikken voordat ze weer ongestelt moet worden.Het spookt de hele dag door mijn hoofd dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt
Groeten,
Ys5 reactiesReagerenLouise22 juni 2011 om 15:09De pil is bij sommige antibiotica minder goed werkzaam. Bij andere antibiotica is er geen sprake van een afgenomen werking van de anticonceptiepil. Welk antibioticum gebruikt jouw vriendin?
Reageren
Ook onbeschermd seksueel contact zonder orgasme kan een zwangerschap veroorzaken, omdat ook voorvocht zaadcellen kan bevatten. De kans hierop is echter klein.Anoniem22 juni 2011 om 15:11Lees meer vragen en antwoorden over antibiotica en de pil
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=antibioticum+pil&sa=zoeken#1036Anoniem29 oktober 2013 om 19:26Hoii!
ik heb ook een vraag over de antibiotica kuur en seks.
ik kreeg blaasontsteking dus ik moest ook aan de antibiotica, nu wist ik dat de anticonceptie pil hierdoor minder werkt dus was ik er maar mee gestopt
ik heb tot mijn spijt toch nog seks gehad met condoom maar de penis is twee keer even zonder condoom erin gegaan om elkaar op te winden ( heel eventjes, maar het kan dus zijn dat er voorvocht in is gekomen)
ik moest nog één pil slikken de volgende dag, ik ben toen tot mijn verbazing ‘ongesteld’ geworden. Het zou best kunnen omdat ik al 4 dagen met de pil gestopt was maar wat ik apart vind is dat ik niet dezelfde sympthonen heb als normaal als ik ongesteld ben/wordt
kan iemand mij helpen? is er een kans dat ik zwanger ben? help!!
ReagerenTandor129 oktober 2013 om 20:40Ik acht de kans op zwangerschap wel heel erg klein.
Overigens had je niet hoeven stoppen met de pil. Men weet inmiddels dat antibiotica geen invloed heeft op de werking van de pil.
ReagerenAnoniem6 februari 2019 om 00:17Hallo
Ik heb een vraag ik zit aan de prikpil en heb nu ook antibiotica kan ik dan gwn zwanger worden hoop dat ik snel antwoord krijg.
Reageren