Zoeken Vraag het forum

Uitblijvende menstruatie door antibiotica?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik zou dinsdag ongesteld moeten worden maar ben het nu dus nog steeds niet. Slik sinds 2 maanden de pil. Deze maand best onregelmatig geweest vanwege vakantie en ook 2x na 12 uur ingenomen. Ik heb vorige week blaasontsteking gehad. En ik was maandag klaar met de kuur. Heb deze maand ook een paar keer seks gehad. 1x in de vruchtbare periode maar mijn vriend is toen niet in mij gekomen dus leek me voorderest geen probleem. Mijn vraag is dus wat denken jullie dat de reden is van mijn uitblijvende menstruatie? De dokter heeft een week geleden mijn urine gecontroleerd voor de blaasontsteking dus stel ik zou zwanger zijn dan had hij dat waarschijnlijk gezien toch?
    Ik hoop op antwoord!
    Groetjes

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je urine op blaasontsteking wordt gecontroleerd, kijken ze niet of je zwanger bent.

De eerste maanden van de pil kunnen de menstruaties nog erg onregelmatig zijn. Lees ook eens de bijsluiter.

Reageren
    Anoniem

Oke. Ik hoef me er dus geen zorgen over te maken? En zou ik nog een test gaan halen of niet?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt de pil 2 x vergeten. ( kanger dan 12 uur later ingenomen) Ik weet niet in welke week van de strip dat was. Maar als het in de eerste of de derde week was, zou je daar wel zwanger door kunnen raken. Maar aangezien er geen zaadlozing is geweest is dat dan weer niet zo waarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Ik ben het in de eerste week en in de tweede week een keer vergeten. Maar bij alle keren seks is er nooit een zaadlozing geweest.

Reageren
    John (moderator)

Dan zou dat geen probleem moeten zijn

Reageren
Reageer op: Uitblijvende menstruatie door antibiotica?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.