- Anoniem14 oktober 2014 om 15:09
Hallo,
Ik heb een vraagje omtrent mijn anti biotica gebruik en menstruatie. Normaal gesproken ben ik geheel op tijd ongesteld.
Ik slik al jaren de diane 35 anti conceptie pil. Ik vorige week dinsdag voor het laats onveilige seks gehad. Donderdag werd ik wakker met een hevige keelontsteking. Bij de huisarts geweest waar ik een 3 daagse kuur heb gekregen, vrijdag avond werd het echter steeds erger. Bij de huisartsenpost heb ik er nog een kuur boven op gekregen + extra pijnstilling (er zou een abces aan het ontwikkelen zijn). Vrijdag was ook de dag van mijn laatste pil. Normaal gesproken word ik dan op zaterdag, uiterlijk in de avond, al ongesteld. Nu echter, dinsdag avond, nog steeds niet. Ik ben nu al sinds afgelopen donderdag aan de antibiotica (sinds vrijdag dubbel), waarbij ik i.o.m. de dokter dagelijks de maximale dosering ibuprofen, paracetamol en nog een plaatselijke pijnstiller heb geslikt. Hierbij heb ik vanaf donderdag tot aan gisteren, maandag, niks gegeten. ( wat er misschien ook mee te maken heeft?).
Kan het zo zijn dat ik tot dusver niet ongesteld ben geworden door de boven genoemde omstandigheden? Of moet ik mij toch zorgen maken?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2014 om 17:14Het is heel goed mogelijk dat de menstruatie door de AB en het ziek zijn later komt of zelfs uitblijft.
Reageren