Zoeken Vraag het forum

uitblijven menstruatie na 2 anti biotica’s

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent mijn anti biotica gebruik en menstruatie. Normaal gesproken ben ik geheel op tijd ongesteld.

Ik slik al jaren de diane 35 anti conceptie pil. Ik vorige week dinsdag voor het laats onveilige seks gehad. Donderdag werd ik wakker met een hevige keelontsteking. Bij de huisarts geweest waar ik een 3 daagse kuur heb gekregen, vrijdag avond werd het echter steeds erger. Bij de huisartsenpost heb ik er nog een kuur boven op gekregen + extra pijnstilling (er zou een abces aan het ontwikkelen zijn). Vrijdag was ook de dag van mijn laatste pil. Normaal gesproken word ik dan op zaterdag, uiterlijk in de avond, al ongesteld. Nu echter, dinsdag avond, nog steeds niet. Ik ben nu al sinds afgelopen donderdag aan de antibiotica (sinds vrijdag dubbel), waarbij ik i.o.m. de dokter dagelijks de maximale dosering ibuprofen, paracetamol en nog een plaatselijke pijnstiller heb geslikt. Hierbij heb ik vanaf donderdag tot aan gisteren, maandag, niks gegeten. ( wat er misschien ook mee te maken heeft?).

Kan het zo zijn dat ik tot dusver niet ongesteld ben geworden door de boven genoemde omstandigheden? Of moet ik mij toch zorgen maken?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is heel goed mogelijk dat de menstruatie door de AB en het ziek zijn later komt of zelfs uitblijft.

Reageren
Reageer op: uitblijven menstruatie na 2 anti biotica’s
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.