- De pil meteen doorslikken17 juli 2013 om 20:45
Als je de pil voor het eerst in gebruik neemt kun je hem dan meteen doorslikken om geen menstruatie te krijgen. Ik heb namelijk vandaag de pil voorgeschreven gekregen en wordt waarschijnlijk rond de 25ste ongesteld. Als ik nu begin met de pil en hem gewoon dan ook slik, wordt ik dan niet ongesteld, of is het nu te dicht bij om dit nog te voorkomen. Dit ivm met een vakantie.
Groetjes!
3 reactiesReagerenLana18 juli 2013 om 14:06Nee hoor, geen probleem.
ReagerenQuote18 juli 2013 om 14:12Goed lezen!
Tip: Als u de pil gebruikt kunt u de menstruatie uitstellen, bijvoorbeeld als u op vakantie gaat.
Sla de stopweek over en ga direct door met de volgende strip. Elke dag dat je een pil slikt, stel je de bloeding weer een dag uit.
Gebruikt u een zogenaamde twee- of driefasenpil, ga dan bij overslaan van de stopweek direct door met pillen uit het laatste gedeelte van een strip (deze hebben een andere kleur).U kunt de menstruatie zonder bezwaar tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijgt u kans op een tussentijdse bloeding. U blijft wel tegen zwangerschap beschermd.
Lees verder:
Reageren
http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-anticonceptiepil-gaan-gebruikenDe pil meteen doorslikken18 juli 2013 om 16:37Oké bedankt voor jullie reacties! Dan moet het allemaal goed komen 😀
Reageren