- Silly-1226 maart 2013 om 21:31
Hallo,
Ik heb even een vraag.. Hopelijk kan iemand mij uit deze onzekere situatie helpen…
Ik heb onveilig seks gehad op 17 maart en de morning after pil geslikt op 19 maart en op 20 maart weer seks gehad maar condoom was gescheurd waar we pas later achter kwamen.
Mij eisprong is geweest op 21 maart en heb zaterdag nacht 23 maart hevige krampen gehad, wat leek op menstruatie pijn wat door trok naar mijn onderrug en benen heb er een uur lang laat van gehad. Verder de afgelopen dagen alleen maar krampen en witte afscheiding gehad wat ik meestal heb voor mijn menstruatie.
Is het mogelijk dat ik na de MAP (een dag later) toch nog zwanger heb kunnen worden vooral omdat ik ook in mijn vruchtbare periode zat?
Ik ben even door de war.
Als ol toch zwanger ben is het kindje welkom.Ben nu onzeker of het wel of niet kan nadat ik de map heb ingeslikt..
Hopelijk kan iemand mij wat verder helpen.
Groetjes Silly
2 reactiesReagerendokterK27 maart 2013 om 09:59Dus je hebt twee dagen na de seks de MAP genomen, dan is de kans op zwangerschap gereduceerd naar 85%. Het is heel waarschijnlijk dat je drie dagen na inname van de MAP nog beschermd bent tegen zwangerschap, dus daar valt ook de onveilige seks op 20 maart onder. Maar je weet het niet zeker. Een MAP beschermd nooit 100% tegen zwangerschap. Dus ik zou een test doen. Die kan je pas doen over 1,5 week. Dat is nog even spannend dan. Gelukkig is zwangerschap vaker uitzondering dan regel.
ReagerenSilly-1227 maart 2013 om 10:25Bedankt voor je reactie.
Er is dus een kleine kans dat ik zwanger ben. Aangezien de omstadigheden met de MAP. Als het wel zo zou zijn zou het eerder van de gemeenschap na of voor de MAP zijn?
Ik moet het inderdaad nog even afwachten.
Reageren