- Emily5 december 2011 om 19:51
Ik ben 17 en heb even hulp nodig bij een belangrijke vraag.
Ik slik nu al vele jaren de pil maar heb pas sinds een halfjaar een vast vriendje. Dit was ook de eerste waarmee ik echt sex heb. Dit doen wij wel met een condoomIk was bijna aan het eind van mijn strip. Nog 4 te gaan.. Die vergat ik en heb de andere dagen gewoon doorgeslikt. Ik moest er nog 1 slikken maar bleek ongesteld te worden. Nu had ik nog niet degene geslikte die ik vergeten was en dat deed ik toen. Ik ben nu nog steeds ongesteld en begin vrijdag weer met het slikken.
Nu was mijn vraag.
Ben ik de komende maand (als ik alles gewoon slik op de dagen dat het hoort) gewoon beschermd en werkt de pil dan als normaal? Want mijn moeder zegt dat ik dan eindelijk pas over 2 strips weer helemaal veilig ben.1 reactieReagerenanita5 december 2011 om 23:22Bij een vergeten pil in de 3e week kun je 2 dingen doen: of direct de stopweek in laten gaan of zonder stopweek met de volgende strip doorgaan. Je hebt beide niet gedaan, kijk even in de bijsluiter hoe lang het duurt voor je weer via de pil beschermd bent. Het duurt in ieder geval niet 2 strips.
Reageren
Er wordt geadviseerd extra maatregelen te nemen en dat doe je door ook condooms te gebruiken.
In feite is er dus niet zoveel aan de hand als jullie de condooms goed gebruiken.