- Anoniem.3 oktober 2011 om 14:27
Ik slik nu al 2 strips en ben met de 3de strip bezig. Nu heb ik toch een doorbraakbloeding/spotting maar ongesteld worden komt me heel erg ongelegen uit dus slik ik de pil alsnog door(dus ik doe geen stopweek).
Ben ik hiermee nog wel genoeg beschermd? en heeft de pil nog wel effect op het ”niet zwanger worden”? of MOET ik ook een condoom gebruiken?
Heb mijn dokter dezelfde vraag gesteld en zei dat ik niet beschermd ben.Wegens toch het vrijkomen van de eisprong.
Nu lees ik op andere websites dat ik nog wel gewoon beschermd ben dus ik snap er niets meer van. Kan iemand me duidelijk uitleggen waarom ik dan nog wel of niet beschermd ben?En als ik de pil blijf doorslikken houd het bloeden dan ook op?
1 reactieReagerenMoniek18 april 2012 om 03:51Hoi ik lees je verhaal en zit ook met dit probleem. Ik slik de pil altijd zonder problemen 3 a 4 maanden door maar nu ineens ben ik sinds 3 dagen heel licht ongesteld (je zou het zo bijna niet kunnen noemen). Maar ik zit momenteel in Zuid-Amerika en ben van een stopweek altijd ziek. En ongesteld worden komt mij de komende 2 weken absoluut niet uit dus ik slik door maar weet eigenlijk niet of het dan wel stopt en of ik inderdaad dan nog beschermd ben. Hoe is dit bij jou verlopen? was je nog wel beschermd? En hoelang duurde het bloeden nog? en werd het erger of minder?
Hopelijk kun je me helpen.
Reageren