Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heeyheey,

Ik slik nu al zo ongeveer drie strippen door zonder tussendoor te stoppen. Nu heb ik de laatste twee dagen doorbraakbloedingen. Ik slik vaker zo vaak door en heb er dan nooit last van maar deze keer wel. Ik heb alleen in de laatste strip een aantal keer gehad dat ik 1 of 2 pillen was vergeten. Ik heb gelezen dat dat na de derde week niet zoveel uitmaakt maar misschien nu wel omdat het meerdere keren is gebeurdt. (Wel met een korte tijd daartussen, dus ik was 2 pillen vergeten en dan een week later nog een keer). Ook hoorde ik dus dat als je een doorbraakbloeding hebt door een vergeten pil dat je dan onveilig bent. Maar bij mij is het dus niet duidelijk of het door de vergeten pil komt of door het feit dat ik geen stopweek heb gehad in drie maanden. Ik heb gister nog onveilige sex gehad, ben ik nu nog wel beschermd?? En kan ik nu zonder problemen een stopweek inlassen? En ben ik hierin dan ook nog veilig?

Groetjes Sophia,

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je in de derde week meerdere pillen hebt vergeten, heb je nu dus een doorbraakbloeding. Het is beter als je de pil nog 7 dagen doorslikt en dan pas een stopweek houdt.

Reageren
    Anoniem

ahh okay!! Ik had idd al bedacht hem door te slikken ja. Ben ik veilig nu of beter condooms gebruiken??

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.