Doorbraakbloeding

Hallo,

Ik slik al jaren trouw de pil door. Een half jaar geleden Kreeg ik in eens een doorbraakbloeding, en nu weer, terwijl ik nog maar anderhalve strip heb doorgeslikt. Vroeger slikte ik strip na strip door, zo maanden lang achter elkaar. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? En moet ik nu een stopweek inlassen? En mijn laatste vraag: zijn er factoren die doorbraakbloedingen stimuleren/activeren?

Reageren

Het lang doorslikken zelf kan doorbraakbloedingen oproepen. het beste is dan ook om een stopweek in te lassen als een doorbraakbloeding optreedt en vervolgens 3 strippen met stopweek te gebruiken, alvorens weer door te slikken

Reageren

Bedankt voor de snelle reactie! Normaal slik ik 2 a 3 strips door voor ik een stopwerk inlas. Is het fan niet raar dat ik nu een bloeding heb?

Reageren

Door vaker en langer door te slikken wordt de kans op doorbraakbloedingen groter.

Reageren

Heel erg bedankt voor de snelle reacties. Het lijkt er alleen op dat het nu over is, 1 dag later. Nu maak ik mee een beetje zorgen. Dit kan toch geen innestelingsbloeding zijn? Als ik trouw de pil slik. Ik weet dat het niet 100% is maar toch. Het was wel echt rood, ooo niet super veel (1 maandverband was zat, het was alsof het Maar 1x gebloed heeft). Wat kan ik het beste doen??

Reageren

Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet is er geen reden om te denken dat je zwanger bent. Las gewoon een stopweek in zoals ik eerder al schreef.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Doorbraakbloeding

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe