Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tkdoor

Hallo,

Ik slik al jaren trouw de pil door. Een half jaar geleden Kreeg ik in eens een doorbraakbloeding, en nu weer, terwijl ik nog maar anderhalve strip heb doorgeslikt. Vroeger slikte ik strip na strip door, zo maanden lang achter elkaar. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? En moet ik nu een stopweek inlassen? En mijn laatste vraag: zijn er factoren die doorbraakbloedingen stimuleren/activeren?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lang doorslikken zelf kan doorbraakbloedingen oproepen. het beste is dan ook om een stopweek in te lassen als een doorbraakbloeding optreedt en vervolgens 3 strippen met stopweek te gebruiken, alvorens weer door te slikken

Reageren
    Tkdoor

Bedankt voor de snelle reactie! Normaal slik ik 2 a 3 strips door voor ik een stopwerk inlas. Is het fan niet raar dat ik nu een bloeding heb?

Reageren
    John (moderator)

Door vaker en langer door te slikken wordt de kans op doorbraakbloedingen groter.

Reageren
    Tkdoor

Heel erg bedankt voor de snelle reacties. Het lijkt er alleen op dat het nu over is, 1 dag later. Nu maak ik mee een beetje zorgen. Dit kan toch geen innestelingsbloeding zijn? Als ik trouw de pil slik. Ik weet dat het niet 100% is maar toch. Het was wel echt rood, ooo niet super veel (1 maandverband was zat, het was alsof het Maar 1x gebloed heeft). Wat kan ik het beste doen??

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet is er geen reden om te denken dat je zwanger bent. Las gewoon een stopweek in zoals ik eerder al schreef.

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.