- Erin24 april 2026 om 21:37
Ik slik nu al net iets onder een jaar de pil, en heb na maanden normaal gebruik de laatste 3 maanden rare klachten gekregen. Het begon met onwijs opgezwollen rechter borst die heel veel pijn deed waarvan die pijn uitstraalde naar mijn arm wat ophield tijdens de stopweek, hier en daar ook wat steken in de onderbuik en echt eens in de week merkte ik heel lichte doorbraakbloedingen. Een tijdje na mijn stop week begon het weer maar dit keer heel erg, waardoor ik ook onder veel stress viel en mijn pijn 100x erger werd, onwijs veel bloedingen (donkerbruin bloed) en steken in onderbuik, rug en bekken. Hierdoor ben ik naar de huisarts geweest, uitstrijkje en bloedonderzoek allemaal goed. Maand later (nu dus) zijn bloedingen na seks of gewoon normaal door de dag heen heel verschillend met hoeveel het is (veel licht roze uitscheiding of gewoon kleine roze puntjes bij normaal witte uitscheiding) Mij werd voorgesteld om misschien andere anticonceptie te nemen, maar ik wil juist graag de combinatie pil houden ipv een implanon of spiraaltje. Hiernaast heb ik soms ook last van harde puntjes op mn baarmoeder mond en dat mijn baarmoedermond bij de opening wat harder en hobbeliger voelt. Heb nog geen inwendige echo gehad. Ben benieuwd wat dit zou kunnen zijn aangezien het geen hpv of soa is volgens onderzoeken.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
25 april 2026 om 12:29Ik neem aan dat je, ten aanzien van de bloedingen, ook al een Chlamydia test hebt laten doen?
Reageren
Verder zal een inwendige echo beeld kunnen geven van het baarmoederslijmvlies en de eierstokken.
Als je veel last hebt van de oestrogenen in de pil is het inderdaad het meest logisch om GEEN oestrogenen te gebruiken ( Spiraal, implanon), maar er is misschien ook nog een tussenmogelijkheid: wisselen naar een combinatiepil met 33% minder oestrogenen ( de 20 ug combipil).