Zoeken Vraag het forum

Steek en doorbraakbloedingen maar geen hpv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Erin

Ik slik nu al net iets onder een jaar de pil, en heb na maanden normaal gebruik de laatste 3 maanden rare klachten gekregen. Het begon met onwijs opgezwollen rechter borst die heel veel pijn deed waarvan die pijn uitstraalde naar mijn arm wat ophield tijdens de stopweek, hier en daar ook wat steken in de onderbuik en echt eens in de week merkte ik heel lichte doorbraakbloedingen. Een tijdje na mijn stop week begon het weer maar dit keer heel erg, waardoor ik ook onder veel stress viel en mijn pijn 100x erger werd, onwijs veel bloedingen (donkerbruin bloed) en steken in onderbuik, rug en bekken. Hierdoor ben ik naar de huisarts geweest, uitstrijkje en bloedonderzoek allemaal goed. Maand later (nu dus) zijn bloedingen na seks of gewoon normaal door de dag heen heel verschillend met hoeveel het is (veel licht roze uitscheiding of gewoon kleine roze puntjes bij normaal witte uitscheiding) Mij werd voorgesteld om misschien andere anticonceptie te nemen, maar ik wil juist graag de combinatie pil houden ipv een implanon of spiraaltje. Hiernaast heb ik soms ook last van harde puntjes op mn baarmoeder mond en dat mijn baarmoedermond bij de opening wat harder en hobbeliger voelt. Heb nog geen inwendige echo gehad. Ben benieuwd wat dit zou kunnen zijn aangezien het geen hpv of soa is volgens onderzoeken.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Ik neem aan dat je, ten aanzien van de bloedingen, ook al een Chlamydia test hebt laten doen?
    Verder zal een inwendige echo beeld kunnen geven van het baarmoederslijmvlies en de eierstokken.
    Als je veel last hebt van de oestrogenen in de pil is het inderdaad het meest logisch om GEEN oestrogenen te gebruiken ( Spiraal, implanon), maar er is misschien ook nog een tussenmogelijkheid: wisselen naar een combinatiepil met 33% minder oestrogenen ( de 20 ug combipil).

Reageren
Reageer op: Steek en doorbraakbloedingen maar geen hpv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.