- Anoniem19 juni 2025 om 18:22
Kan je van eenmalig gebruik van de prikpil een trombose krijgen? Ik vertrek op vakantie en normaal ging ik mijn maandstonden hebben daarom ik eenmalig prikpil heb gebruikt. Nu lees ik dat je daar trombose van kunt krijgen
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juni 2025 om 18:27Daar zul je niet meteen trombose van krijgen
ReagerenAnoniem19 juni 2025 om 18:36Dank u John voor het snelle antwoord. Nu kan ik genieten van mijn reis zonder ongesteld te worden want ik gebruik ook geen anticonceptie en had gebeld naar mijn gynaecoloog maar was vergeten vragen over die trombose. Het is zeker niet om blijvend te gebruiken maar enkel voor een leuke reis te hebben want maandstonden vallen net op de dag van vertrek en ik heb ze dan ook de volle 7 dagen jammer genoeg. Geeft de prikpil eventueel bijwerkingen met andere medicijnen? Ik gebruik voor het slapengaan altijd alprazolam wel maar van 0,25 dus echt niet veel maar hoop dat dat ook geen kwaad kan ?
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2025 om 18:50Dat kan geen kwaad.
ReagerenAnnie25 juni 2025 om 20:55Dag John ik gebruik namelijk ook de prikpil. Het is de eerste keer dat ik dit gebruik. Kan je daardoor last krijgen van hartkwalen zoals steken op de borst? Heb namelijk steken aan de linkerkant van mijn borstkas onder mijn borst. Het is niet constant aanwezig maar ik ben bang dat dit door de prikpil kan komen of zou dit dan weer drastisch zijn ?
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2025 om 00:51Dat lijken me geen klachten van de prikpil. Ga naar de huisarts als de klachten aanhouden
ReagerenAnnie26 juni 2025 om 07:03Zou dit dan echt hartklachten kunnen zijn John ?
ReagerenAnnie26 juni 2025 om 07:43Het zijn steken maar geen druk gelijk ze zeggen.. de steken voel ik ook soms op de zijkant van mijn ribben en ook soms in mijn armen Kan dit dan evt ook spieren zijn want ik doe wel een intensief werk ik doe patientenvervoer en moet soms wel trekken en duwen aan bedden
ReagerenSuus26 juni 2025 om 08:58Misschien een rare vraag, maar waarom neem je geen contact op met je huisarts?
Reageren
Die kan dan ter plekke bepalen of je gezien zou moeten en zo nodig onderzoek doen naar de oorzaak.
Het kan spierpijn zijn, maar dat kan niemand via een forum vaststellen.
Laat je huisarts bepalen of het iets is wat opgevolgd zou moeten worden of niet.Annie26 juni 2025 om 09:25Ik heb in maart een volledig onderzoek van het hart laten doen waar alles positief was dus nu heb ik gewoon wat drempelvrees omdat het eigenlijk nog niet zolang geleden is en dat het mss zal overkomen dat ik overdrijf
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2025 om 11:29Zou het kunnen dat je gewoon veel stress/angst/spanningen hebt waardoor de klachten ontstaan?
ReagerenAnnie26 juni 2025 om 13:54Kan dat ook steken veroorzaken onder de borst of rond de borst ? Kan gespannen zijn dit ook veroorzaken? Het is 3 maanden geleden van dit onderzoek. Ik heb gewoon schrik dat het nu toch ernstig zal zijn. Als die steken er zijn geraak ik in paniek en begin ik idd te hyperventileren maar ik voel het wel die steken
Reageren