- Syl11 augustus 2025 om 10:05
Ik heb sinds januari 2024 de prikpil. Heb toen bloedingen gehad in februari en maart. Daarna spotting in april, juli, augustus en in januari twee keer.
Daarna was het weg. Nu is het augustus en sinds vrijdag heb ik toch weer wat bloeding. Het is niet veel en beetje rood/bruin. Kan dit komen nog door de prikpil dat ik soms wat bloedverlies?
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
11 augustus 2025 om 17:26Is je dan verteld dat je geen bloedingen meer kunt krijgen met de prikpil??
Reageren
Bij de prikpil, maar ook bij een lokaal aangebracht progestageen , zoals het hormoonhoudend (Mirena ) spiraaltje, kun je na verloop van tijd zeker nog vaginaal bloed verliezen/ menstrueren.
Dat kan een spoortje zijn, maar ook een aantal dagen bloedverlies.
Heeft niets te maken met de betrouwbaarheid!Syl13 augustus 2025 om 10:09Klopt. Dat was mij verteld. Ik moest toen ook een soa test doen in januari. Negatief. Maar het kan dus wel. Verlies nog steeds wat bloed. Heel lichtelijk want red het met een inlegkruisje. Kan het een week aanhouden? Of langer?
ReagerenSyl22 augustus 2025 om 15:11Beste Peter,
Het heeft 1 week aangehouden en toen stopte het ineens. Het was heel weinig. Nu net zag ik weer bloed. Vind het toch beetje gek of kan het wel echt van de prikpil zijn?
Ik ben 31 jaar en 2 jaar geleden uitstrijkje gehad. Was goed. Met 30e baarmoederhalskanker onderzoek gehad en geen HPV aangetroffen.
Reageren