Zoeken Vraag het forum

pijnlijke borsten door doorslikken yasmin pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marie

Hoi Allemaal,

Ik ben al zo’n 2 jaar aan de yasmin-pil.

Nu voor het eerst de pil doorgeslikt (dus 2 strippen achtereen, zonder stopweek,ivm het vergeten ed van de pil) en ik heb echt ontzettende pijnlijke borsten.
    Dit heb ik zo nog niet eerder gehad. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met als je 2 strippen van de jasmin doorslikt of moet ik bang zijn voor een eventuele zwangerschap (en eens een test halen)?

Groeten Marie

10 reacties
    Reageren
    marie

Bedankt voor de links!
    Maar heeft niemand een persoonlijke mening of ervaring voor mij, zou ik erg waarderen, maak me ongerust.

Groeten Marie

Reageren
    Jen

Hey!
    Idem voor mij! Ik heb jouw bericht gevonden op internet omdat ik exact hetzelfde fenomeen zocht. Ik heb nu al ongeveer 3 weken last van pijn rond mijn borsten en ze voelen dikker aan. Zelfs ’s nachts om te slapen zijn ze lastig en zwaar en het trekt langs de zijkanten. Ik heb ook de pil Yasmin 2maal na elkaar ingenomen (ik ging op reis). Ik had eerst de link niet gelegd en dacht ook aan zwangerschap! maar het gaat nu wel over dus ik vermoed ook dat het een effect is van de pil( een teveel aan hormonen of zoiets waarschijnlijk! 😉
    Groetjes,
    jen

Reageren
    mh

hey!

Gelukkig zijn er meer! Ik heb hem deze vakantie ook doorgeslikt en heb er ook ontzettend last van opgezwollen borsten. Was ook even bang dat het misschien zwangerschap was, maar aangezien meerdere dit probleem hebben, ligt het misschien toch gewoon aan de pil!

Xx

Reageren
    Sandra

Heey,
    Ik neem deze pil ook en heb hier ook last van gekregen. Ik ben al 4x overgestapt op een andere pil omdat ik hier telkens last van had. Gewoon naar de dokter stappen en een andere pil vragen.
    Groeten

Reageren
    Anoniem

Hallo Marie,
    Ik heb precies hetzelfde probleem. Zit sinds kort aan de yasmin pil, en heb nu voor het eerst doorgeslikt. Beide borsten doen ontzettend veel pijn. Liggen of drukken op de borsten is onmogelijk. Het duurt nu al ongeveer 5 dagen.
    Iemand die hier meer vanaf weet?

Reageren
    John (moderator)

Het kan inderdaad door het doorslikken van de pil komen.
    Ga naar je huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruiken

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde! Pijnlijk, opgezwollen en aan de zijkanten ook pijn
    Slik nu een maand door(vanwege vakantie) ben bijna klaar en hoop dat het daarna over is!
    Hoop dat jullie er geen last meer van hebben gehad

Reageren
    Cindy

Hi,

Ik ervaar op dit moment hetzelfde. Ivm zomervakantie doorgeslikt en nu hele harde opgezette pijnlijke borsten.. blij dat ik niet de enige ben

Reageren
Reageer op: pijnlijke borsten door doorslikken yasmin pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.