Zoeken Vraag het forum

Yasmin pil bijwerkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pluk

Sinds 14 weken slik ik de yasmin pil. In het begin had ik last van bijwerkingen als misselijkheid en een enorme hoofdpijn en verminderde libido. Gelukkig zijn deze zo als verdwenen. Ik ben iemand die altijd heel erg op mijn voeding en beweging let en heb daar niets in gewijzigd. Ik bleef altijd netjes stabiel in gewicht alleen ben ik nu in 1 week tijd opeens best wat aangekomen. Nu schommelde ik sinds het slikken van de yasmin wel wat meer in gewicht. Maar dit gaat zeg maar wel buiten alle grenzen. Kan je ook na een tijdje de pil te hebben geslikt ervan aankomen? Of hebben meer mensen ervaring met steeds meer schommelen in gewicht tijdens het slikken van de pil?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gewichtstoename is ook een bekende bijwerking van de pil.
    Ga naar de huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruiken

Reageren
    Pluk

Bedankt voor uw reactie Tandor. Ik wist dat gewichtstoename een mogelijke bijwerking was ja. Maar ook na zoveel weken pas? En gaat het gewicht vanzelf weer weg zodra ik stop met de pil?

Reageren
    John (moderator)

Het zal in ieder geval stoppen..je moet er dan zelf wat aan doen om het gewicht weer kwijt te raken.

Reageren
    Pluk

Oke, dus het zal dan geen overtollig vet zijn? Maar het bestaat dus wel dat je pad na zoveel weken pilgebruik aankomt?

Reageren
    Pluk

Overtollig vet moet overtollig vocht zijn

Reageren
    John (moderator)

het komt inderdaad wel vaker voor. Overtollig vocht is niet erg waarschijnlijk. Dan zou zich oedeem moeten vormen bijvoorbeeld in de onderbenen of handen

Reageren
    Pluk

Bedankt weer voor uw reactie! Het zou fijn zijn als het aankomen in ieder geval stopt zodra ik stop met de pil.
    Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe kan het dan dat ik aankom in vet door de pil als er in mijn voeding en beweging niets is veranderd?:)

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft alles te maken met je hormoonhuishouding. sommige mensen zijn daar wat gevoeliger voor.
    Daarom kan het goed zijn om van pil te veranderen. Een pil met andere hormonen dan de Yasmin.

Reageren
Reageer op: Yasmin pil bijwerkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.