- Pluk3 november 2016 om 09:32
Sinds 14 weken slik ik de yasmin pil. In het begin had ik last van bijwerkingen als misselijkheid en een enorme hoofdpijn en verminderde libido. Gelukkig zijn deze zo als verdwenen. Ik ben iemand die altijd heel erg op mijn voeding en beweging let en heb daar niets in gewijzigd. Ik bleef altijd netjes stabiel in gewicht alleen ben ik nu in 1 week tijd opeens best wat aangekomen. Nu schommelde ik sinds het slikken van de yasmin wel wat meer in gewicht. Maar dit gaat zeg maar wel buiten alle grenzen. Kan je ook na een tijdje de pil te hebben geslikt ervan aankomen? Of hebben meer mensen ervaring met steeds meer schommelen in gewicht tijdens het slikken van de pil?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 november 2016 om 10:20Gewichtstoename is ook een bekende bijwerking van de pil.
Reageren
Ga naar de huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruikenPluk3 november 2016 om 10:40Bedankt voor uw reactie Tandor. Ik wist dat gewichtstoename een mogelijke bijwerking was ja. Maar ook na zoveel weken pas? En gaat het gewicht vanzelf weer weg zodra ik stop met de pil?
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2016 om 10:50Het zal in ieder geval stoppen..je moet er dan zelf wat aan doen om het gewicht weer kwijt te raken.
ReagerenPluk3 november 2016 om 10:53Oke, dus het zal dan geen overtollig vet zijn? Maar het bestaat dus wel dat je pad na zoveel weken pilgebruik aankomt?
ReagerenPluk3 november 2016 om 10:54Overtollig vet moet overtollig vocht zijn
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2016 om 11:13het komt inderdaad wel vaker voor. Overtollig vocht is niet erg waarschijnlijk. Dan zou zich oedeem moeten vormen bijvoorbeeld in de onderbenen of handen
ReagerenPluk3 november 2016 om 11:27Bedankt weer voor uw reactie! Het zou fijn zijn als het aankomen in ieder geval stopt zodra ik stop met de pil.
Reageren
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe kan het dan dat ik aankom in vet door de pil als er in mijn voeding en beweging niets is veranderd?:)John (moderator)
3 november 2016 om 11:34Dat heeft alles te maken met je hormoonhuishouding. sommige mensen zijn daar wat gevoeliger voor.
Reageren
Daarom kan het goed zijn om van pil te veranderen. Een pil met andere hormonen dan de Yasmin.