- leentjuh20 november 2009 om 11:35
Ik heb zins 2 jaar een implanon, en ben vanaf het begin niet meer ongesteld geworden.
Maar zins een paar maanden verlies ik bloed. De ene keer is het maar een dag of zijn het meerdere dagen.
Nou is mijn vraag of iemand weet of het kwaad kan, of dat de implanon dan minder werkt…
En hoe dit ineens kan gebeuren…2 reactiesReagerenstaafje17 juni 2013 om 17:33Sinds ik de Nexplanon (opvolger Implanon) ben gaan gebruiken heb ik ook last van kuren, stemmingen en vooral onregelmatige ongesteldheid.
Reageren
De eerste 4 maanden had ik praktisch nergens last van, alleen een beetje hoofdpijn. Daarna kwam de onderbuik en onderrugpijn weer op, iets waar ik juist van af wilde en daarom veranderde van anticonceptie (ben van nuvaring naar nexplanon overgestapt).. Afgelopen maand (mei) bijvoorbeeld ben ik in totaal 10 dagen ongesteld geweest; absoluut niet 10 dagen achter elkaar maar soms ook 2 dagen er tussen dat ik niet bloedde. Toen werd ik het weer begin juni (er zat geen maand tussen maar 2 weken!) 2 dagen, en nu wéér (17 juni)… zit dus geen patroon in en ik krijg geen signalen van m’n lichaam wanneer ik ongesteld zou kunnen worden. De onderrug en -buikpijn zijn nml bijna dagelijks. Ik weet niet of ik er mee moet stoppen, mijn laatste redding wordt een strip progestageenpillen denk ik (iemand daar ervaring mee?) – hierna (3 pillen per dag) word je even hevig ongesteld maar daarna hoor je van de klachten af te zijn.
Als je ‘gewoon’ een paar dagen ongesteld bent geworden en daarna een tijdje (een maand) niet dan zou ik me nergens druk over maken. Maar in de zomer waarin je vaker in bikini en witte broek loopt zou ik wel graag willen weten wanneer ik ongesteld zou kunnen worden eigenlijk…Vanessa18 augustus 2018 om 15:23Hoi na me bevalling is inplannennon geplaats sins die tijd heb ik ook bloed verlies ik ben dokter geweest die de pil voor scheven nu ben ik weer onsteld van de week ziekenhuis bellen naar gynaecoloog
Vriendelijke groet van vanessa
Reageren