- Alias23 augustus 2023 om 22:38
Hi
Ik neem men pil door. Ik zit nu in week 3, vrijdag laatst pil.
In week 2 had ik 2 dagen voor het innemen diarree, daarna niks meer.
Nu voel ik me al sinds maandag ziek, ik had maandag binnen de 4uur waterdunne diarree, ik heb toen een nieuwe pil genomen en die is er in gebleven. Gister was het oke, vandaag (pil 18) heb ik ook weer binnen de 4uur diarree, wat moet ik nu doen?11 reactiesReagerenAlias23 augustus 2023 om 22:44Kan ik nu zomaar een stopweek inlassen? Zo ja, moet ik dan vanaf maandag tellen omdat ik toen ook diarree had of vanaf vandaag?
ReagerenAlias23 augustus 2023 om 22:51Correctie
Reageren
Ik had gister wel 1x slappere ontlasting maar niet zoals vla ofs. Ik weet niet of dit ook telt als diarreeAlias24 augustus 2023 om 07:30Ik heb deze ochtend om 7h een andere pil ingenomen, mijn normale slikuur is 22h dus nog binnen de 12h.
Reageren
Maar ben ik wel nog veilig? Aangezien ik maandag binnen 4uur waterdunne diarree had een reserve pil heb genomen die er in bleef, dinsdag slappe ontlasting en gister weer diarree maar wel binnen 12h een nieuwe pil kunnen nemen? Want ik heb wel nog seks gehad zonder condoom..
Kan ik nu vanaf vandaag stoppen met het innemen van de pil ? Zo ja tel start ik dan met tellen vanaf vandaag dat ik de pil volgende donderdag weer inneem of vanaf wanneer?Suus24 augustus 2023 om 07:52Ik vind je verhaal wat warrig, even voor de duidelijkheid: je slikt op dit moment je pil door en wilt nu een stopweek gaan houden?
Je zou dan idd nu een stopweek kunnen houden. Een stopweek heeft 7 pilvrije dagen, dus als je vanochtend de pil van gisteravond hebt genomen,kun je idd vanaf vandaag 7 dagen tellen. Vandaag dan als 1e pilvrije dag.
ReagerenAlias24 augustus 2023 om 09:04Sorry, voor de verwarring ik was even in paniek!
Hier wat verduidelijkingIk heb vorige maand mijn pil doorgenomen, nu zit ik in week 3 van mijn 2de pil strip.
Maandag had ik 1x waterdunne diarree binnen de 4uur na het innemen van de pil. Ik heb toen een reservepil genomen en toen geen diarree meer.
Dinsdag had ik voor het innemen van de pil last van 1x slappe ontlasting.
Woensdag (gister) had ik binnen de 4uur na het innemen van mijn pil 1x waterdunne diarree. Ik heb deze ochtend om 7heen reservepil genomen (ik slik normaal savonds om 22h) en tot nu toe geen diarree meer gehad.
Aangezien ik mij toch nog een beetje ziek voel en niet weet of ik de pil vandaag wel kan binnen houden wil ik een stopweek inlassen.
Nu heb ik een aantal vragen bij deze situatie.
Vanaf hoeveel dagen diarree/ slappe ontlasting is de pil niet meer veilig?
Ben ik dan momenteel nog veilig? Of wacht ik beter met het hebben van seks tot ik na mijn stopweek 7dagen goed geslikt heb?
Kan ik vanaf vandaag een stopweek inlassen, zodat ik de pil van vandaag en vrijdag niet meer hoef te nemen. Zo ja? Tel ik dan de stopweek vanaf maandag omdat dat de eerste dag was van de diarree of tel ik vanaf vandaag?
ReagerenSuus24 augustus 2023 om 09:38Na dagen diarree wordt de pil minder betrouwbaar.
Op dit moment ben je met wat je beschrijft nog veilig. Ik zou wel aanvullende anticonceptie gebruiken omdat je nu op 3 dagen zit.
Begin je vandaag met je stopweek, is vandaag je eerste pilvrije dag. Je stopweek telt dan 7 pilvrije dagen met vandaag als eerste
ReagerenAlias24 augustus 2023 om 09:44Oke bedannt suus!
Ik start vandaag mijn stopweek!
Moet ik nog aanvullende anticonceptie gebruiken als ik vandaag mijn stopweek start of is dat niet nodig? Als het wel nodig is hoelang is dan aangeraden, tot ik weer 7 dagen heb geslikt na mijn stopweek?En ik had seks zondag dat is verder dan geen probleem he?
ReagerenSuus24 augustus 2023 om 10:59Zondag was geen probleem en in je stopweek ook niet
ReagerenAlias24 augustus 2023 om 11:04Alias24 augustus 2023 om 15:41Als ik nu nog diarree heb in stopweek iz dat een probleem? Hoelang moet ik aanvullende anticonceptie gebruiken?
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2023 om 15:52In de stopweek is dat geen probleem. Maar als je zo lang diarree hebt zou ik contact opnemen met de huisarts
Reageren