Citrusvruchten en de pil<"/> Citrusvruchten en de pil - Medische Forum - Dokter.nl

Citrusvruchten en de pil

Online ZorgZus

Beste ik ben sinds kort aan de pil. Iemand vertelde me dat citrusvruchten hier niet goed met mixen. De arts heeft me daar niets over gezegd. Nu op internet vind ik natuurlijk genoeg info die beweren dat het zo is.

Ik gebruik noranelle.

Is dit een mythe of zit er waarheid in?

Reageer

Het zou in de bijsluiter staan als dat zo zou zijn.

Ik zou alleen niet de pil met iets heel zuurs als citroensap innemen, omdat hij dan wel heel snel oplost.

Reageer

Er staat inderdaad wel iets van in de bijsluiter met specifiek de grapefruit.

Maar sinaas kan dus geen kwaad neem ik aan?

Reageer

Waarom neem je de pil niet gewoon met water? Hoef je er ook niet over na te denken of het kwaad kan

Reageer

Doe ik ook normaal met water. Maar heb het wel ook al een keer met een sapje genomen. Daarom dat ik er nerveus van werd.

Reageer

Alleen grapefruit sap is een probleem als je dat gebruikt voor de inname van de pil

Reageer

Over sinas zou ik me helemaal geen zorgen maken, daar komt nauwelijks fruit aan te pas.
    En voor 1x een sapje maakt ook niet uit, als je maar geen pure grapefruit of citroensap neemt.
    Idd gewoon water pakken,hoef je je ook geen zorgen te maken

Reageer
Reageer op: Citrusvruchten en de pil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif