- Anne9 januari 2022 om 21:47
Hoi!
Ik slikte de pil al zo’n 5/6 weken, maar heb toen 3 dagen echt waterdunne diarree gehad. Toen wel doorgeslikt met de pil. Paar dagen later gestopt ivm stopweek. Toen dus gemeenschap gehad maar begon te twijfelen dus toch snel MAP opgehaald en binnen 12 uur ingenomen na gemeenschap. Ook toch nog weer de pil ingenomen om weer 7 dagen te slikken. In deze dagen geen gemeenschap gehad. Wat is nu wijsheid? De pil doorslikken en zo ja ben ik dan beschermd? Of na 7 dagen pil slikken weer stoppen en stopweek inlassen? Zo ja ben ik dan IN de stopweek al beschermd of pas NA de stopweek als ik weer helemaal opnieuw begin te slikken met de pil? Ik slik de microgynon 30.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2022 om 21:55Je moet een stopweek starten. Je bent pas weer beschermd na de stopweek
ReagerenAnne9 januari 2022 om 21:57Oké dus in heb zaterdag 1-1-22 een map gehad Sochtends en die avond direct nog weer een pil geslikt dus ik kom vrijdag al een stopweek inlassen? Ik wil nu morgen stoppen en dan die maandag daarop wel weer slikken en vanaf die maandag weer beschermd ?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2022 om 22:09Als je morgen de laatste pil neemt, moet je volgende week dinsdag weer starten. Dan ben je weer beschermd
Reageren
Als je liever op maandag wilt starten moet je na vandaag geen pil meer nemen. Dan kun je volgende week maandag weer startenAnne9 januari 2022 om 22:12Ik neem vandaag de laatste en slik morgen niet meer. Die week erop slik ik de maandag dus wel en vanaf die pil dus weer beschermd ?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2022 om 22:25juist
ReagerenAnne9 januari 2022 om 22:33Bedankt!!
Reageren