- Jill29 december 2021 om 11:55
Hallo,
ik heb een tijd geleden (15 november) de MAP ingenomen. Dit omdat op 14 november waarschijnlijk – we zijn hier nog zeker over – er wat sperma is gelekt uit het condoom. Ik zit niet aan ander anticonceptie en het leek dus verstandig om de MAP in te nemen.
Ik ben daarna 23 tot en met 3 december ongesteld geweest, dit is een langere ongesteldheid dan normaal. Het was wel iets minder hevig en in het begin vooral donker bruin bloed. Na 5 dagen werd dit bloed ‘normaal’ rood maar het was niet zo extreem als dat mijn ongesteldheid normaal is.
Ik ben super onregelmatig ongesteld maar de cyclus duurt nu wel langer dan normaal (ook omdat ik toen redelijk lang ongesteld ben geweest). De reden dat ik geen anticonceptie slik is omdat ik erg ziek werd van hormonen en ook na het stoppen van mijn anticonceptie duurde het 1,5 jaar en een kuur bij de dokter voordat überhaupt mijn ongesteldheid op gang weer kwam.
Kan het zijn dat mijn cyclus een beetje in de war nog is van de MAP? Of is er toch een kans op zwangerschap?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2021 om 13:35Het kan idd door de MAP komen. Je kunt natuurlijk ook een zwangerschapstest doen voor alle zekerheid. Niemand kan je zo via internet zeggen of je wel of niet zwanger bent
ReagerenCatootje31 december 2021 om 15:16Onregelmatige cyclus heeft natuurlijk oorzaken. Denk aan ontregelde schildklier bijvoorbeeld. Je zou ook nog kunnen denken aan een pessarium. Map natuurlijk ook slecht voor je gezondheid.
Reageren