- Robin7 mei 2020 om 19:42
Ik merk dat ik laatste maanden later ongesteld word in de stopweek en dat ik ook erg weinig bloed verlies. Afgelopen vrijdag heb ik de laatste pil geslikt na 2 weken extra doorslikken, normaal komt mijn menstruatie op dag 5 (dus woensdag op gang). Gister en vandaag heb ik alleen een beetje bruinverlies gehad, vooral met een toiletbezoek en nog amper iets in mijn maandverband. Dat vind ik een beetje gek. 12 weken geleden heb ik voor het laatst seks gehad en slik de pil altijd correct. Tevens heb ik 3 weken na de seks smiddags een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid die negatief was. In de tussentijd ben ik dus telkens ongesteld geworden, maar minder dan normaal. Moet ik me alsnog zorgen maken over een zwangerschap? Neem aan dat ik daar na 12 weken toch het een en ander van zou moeten merken. Of kan hier een andere oorzaak voor zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 mei 2020 om 21:13Het kan de pil zelf zijn die dat veroorzaakt of het doorslikken. Waarschijnlijk is de pil dan iets te zwaar
ReagerenRobin7 mei 2020 om 22:13Dankjewel voor het antwoord! Ik slik al 7 jaar dezelfde pil (ethinylestradiol/levonorgestrel Mylan 0,03/0,15mg), kan het dan zo zijn dat dit nu pas naar voren komt dat hij te zwaar is? Al ben ik altijd wel pas op dag 5 ongesteld geworden. Alleen nu dus nog later en minder
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2020 om 22:17Dat zou kunnen. Je hormoonstelsel verandert soms ook nog wel eens een beetje
Reageren