Zoeken Vraag het forum

Minder & later ongesteld stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robin

Ik merk dat ik laatste maanden later ongesteld word in de stopweek en dat ik ook erg weinig bloed verlies. Afgelopen vrijdag heb ik de laatste pil geslikt na 2 weken extra doorslikken, normaal komt mijn menstruatie op dag 5 (dus woensdag op gang). Gister en vandaag heb ik alleen een beetje bruinverlies gehad, vooral met een toiletbezoek en nog amper iets in mijn maandverband. Dat vind ik een beetje gek. 12 weken geleden heb ik voor het laatst seks gehad en slik de pil altijd correct. Tevens heb ik 3 weken na de seks smiddags een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid die negatief was. In de tussentijd ben ik dus telkens ongesteld geworden, maar minder dan normaal. Moet ik me alsnog zorgen maken over een zwangerschap? Neem aan dat ik daar na 12 weken toch het een en ander van zou moeten merken. Of kan hier een andere oorzaak voor zijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan de pil zelf zijn die dat veroorzaakt of het doorslikken. Waarschijnlijk is de pil dan iets te zwaar

Reageren
    Robin

Dankjewel voor het antwoord! Ik slik al 7 jaar dezelfde pil (ethinylestradiol/levonorgestrel Mylan 0,03/0,15mg), kan het dan zo zijn dat dit nu pas naar voren komt dat hij te zwaar is? Al ben ik altijd wel pas op dag 5 ongesteld geworden. Alleen nu dus nog later en minder

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Je hormoonstelsel verandert soms ook nog wel eens een beetje

Reageren
Reageer op: Minder & later ongesteld stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.