- Anoniem1 januari 2020 om 12:47
Goedemorgen,
Ik heb mijn stopweek van de pil ingekort (vorige woensdag de laatste pil, maandag weer begonnen met slikken). Gister heb ik mijn pil uitgekotst en binnen 12 uur weer een nieuwe genomen. Deze heb ik bijna 3 uur binnen kunnen houden en toen ik hem uitgekotst had gelijk een nieuwe (maar wel buiten de 12 uur). Theoretisch gezien zit ik nog in de stopweek, dus is mijn pil nog veilig? Ik hoop op een snelle reactie!!!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 januari 2020 om 17:10Je zit niet meer in de stopweek, want je was weer met de pil gestart. de eerste 7 dagen ben je niet door de pil beschermd. Wel gewoon doorgaan met het nemen van de pil
ReagerenAnoniem1 januari 2020 om 19:35Dus als ik geen pil had geslikt was ik wel veilig? Ik heb trouwens ook 5 dagen geleden seks gehad.
ReagerenJohn (moderator)
1 januari 2020 om 19:47Als je de stopweek gewoon had gedaan met 7 dagen wel.
Reageren
De seks zal niet zo’n probleem zijnAnoniem1 januari 2020 om 19:54Wat gek dat ik door die ene pil van maandag die ik nam gelijk niet meer veilig ben… Snap dat niet helemaal. Hoop dat ik dan inderdaad nog niet zwanger ben
ReagerenJohn (moderator)
1 januari 2020 om 20:08dat komt omdat je weer met de hormonen bent gestart. je it vanaf die erste pil in de eerste week van de strip. En als je dan pillen vergeet of uitspuugt, ben je niet meer beschermd de eerste 7 dagen.
ReagerenAnoniem2 januari 2020 om 09:42Die 7 dagen maken mij niet zo uit, ben alleen bang dat ik nu zwanger ben van de seks ervoor..
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2020 om 20:02Dat is niet erg waarschijnlijk
Reageren