Zoeken Vraag het forum

1e pil vergeten na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Geachte lezer,

Wegens verdriet om verleden familielid ben ik vergeten de eerste pil na de stopweek in te nemen. Ik had deze donderdag (gisteravond) in moeten nemen en kom er nu achter dat ik dat niet heb gedaan. Ik heb nu 2 pillen ingenomen. Echter bedenk ik me ook net dat ik afgelopen zondag seks heb gehad. Dat is dus zo’n 6 dagen geleden?.. is er nu kans op zwangerschap?

Alvast bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, dan is er geen kans. Maar wel de komende 7 dagen aanvullende bescherming nemen

Reageren
    Anoniem

Beste John, bedankt. En ik was inderdaad van plan om aanvullende voorbehoedsmiddelen te gebruiken komende 7 dagen.

Ik vind het zo verwarrend allemaal. Ik lees op meerdere sites dat er juist wel kans is omdat ik in de afgelopen 7 dagen (6dagen) seks heb gehad en te laat ben voor de EllaOne of een noodpil/spiraal (voor binnen 5 dagen)

Is deze informatie dan foutief?

Bedankt

Reageren
    John (moderator)

Er worden altijd wat ruime marges genomen. Sperma leeft in de regel geen 6 dagen. Maar hoe dan ook: het is sowieso te laat om er nog iets aan te doen

Reageren
    Anoniem

Ik slik mijn laatste pil altijd woensdagavond en hoor dan op donderdagavond weer te beginnen, maar die vergat ik dus waardoor ik een dag later was. Op dag 4 van de stopweek dus seks gehad..

Reageren
    Anoniem

Beste John. Bedankt.

Lijkt u het verstandig als ik morgen de huisartsenpraktijk nog even raadpleeg?

Ik zit te denken: zondag overdag seks gehad is, een halve zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag is ongeveer 5,5 dag..

Fijne avond nog!

Reageren
    John (moderator)

Je kunt wel bellen maar er is toch niks meer aan te doen.

Reageren
Reageer op: 1e pil vergeten na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.