- Miauw3 maart 2017 om 22:36
Geachte lezer,
<span style=”line-height: 1.5;”>Dinsdag 21 Feb heb ik voor het laatst seks gehad. En die dag erna, woensdag, heb ik mijn laatste pil geslikt. Daarna volgde een tabletvrije periode. Ik had gisteren (donderdagavond) moeten beginnen met mijn nieuwe strip. Maar ik ben tussendoor op vakantie geweest en door omstandigheden later (nu, vrijdagavond) pas thuisgekomen. Dus ik had geen strip bij me. Nu lees ik overal dat ik na 12 uur na de gebruikelijke inname beide pillen moet slikken en komemde 7 dagen een barieremiddel moet gebruiken. Dat is geen enkel probleem. Maar nu staat er een zinnetje in mijn bijsluiter “Als u in de week voor de vergeten tablet gemeenschap heeft gehad  (niet het geval), OF wanneer u na een tabletvrije periode bent vergeten met een nieuwe strip te beginnen, dan moet u er rekening mee houden dat u zwanger zou kunnen zijn” “Neem in dit geval contact op met uw arts” Dat laatste verontruste me een beetje en ik vraag me af of dat terrecht is. Ik heb zojuist de pil van gisteren en vandaag ingenomen en vraag mij nu af of ik rekening moet houden met zwangerschap, omdat ik ‘vergat’ met de strip te beginnen na mijn tabletperiode en ondanks dat ik langer dan een week voor het vergeten van de laatst ingenomen pil, seks heb gehad.</span>
<span style=”line-height: 1.5;”>Kunt u mij helpen?</span>
<span style=”line-height: 1.5;”>Groetjes</span>
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 22:43Nee, dat is niet aan de orde, omdat je in de stopweek geen onbeschermde seks hebt gehad.
ReagerenMiauw3 maart 2017 om 22:46Thank you so!
ReagerenMiauw3 maart 2017 om 22:47Ik twijfelde omdat er ‘of’ in de bijsluiter stond ?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 22:51Als u in de week voor de vergeten tablet gemeenschap heeft gehad  (niet het geval), OF wanneer u na een tabletvrije periode bent vergeten met een nieuwe strip te beginnen( en seks hebt gehad had daar bij moeten staan), dan moet u er rekening mee houden dat u zwanger zou kunnen zijn. Beiden zijn bij jou niet van toepassing
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 22:53Als u in de week voor de vergeten tablet gemeenschap  Dit heeft vooral betrekking op alle dagen van de eerste week. Dus ook de 5de 6de dag van de eerste week
ReagerenMiauw4 maart 2017 om 00:48Hartstikke bedankt voor de aanvulling, zonder die was het verwarrend voor me!
Reagerenannabel16 januari 2019 om 18:15Ik kwam dit forum tegen met misschien een antwoord op mijn vraag…
Ik ben donderdag 3 januari begonnen met mijn stopweek, zondag 6 januari onbeschermde seks gehad en maandag 7 januari ongesteld geworden.
Woensdag 10 januari begonnen met een nieuwe strip omdat mijn ongesteldheid over was. Heb dus 6 dagen een stopweek gehad. De 3e pil in mijn eerste week, de vrijdag 11 januari, ben ik mijn pil vergeten en hier kwam ik vandaag pas achter.
Zaterdag daarna niet 2 geslikt maar gewoon door gegaan met de strip, niet opgemerkt dat ik de verkeerde dag slikte.
Heeft het feit dat ik 5 dagen vóór de vergeten pil van de eerste week onbeschermde seks een risico op zwanger worden? Ik heb het hele internet al afgezocht…
Omdat ik 7 dagen na een vergeten pil ook onbeschermd ben en pas vandaag er achter kwam dat ik vorige week vrijdag de pil ben vergeten, het is vandaag woensdag, en maandag en dinsdag ook onbeschermde seks heb gehad, heb ik vandaag een morning after pil genomen. Hier kan ik dus hopelijk niet zwanger van zijn, maar ik maak me wel zorgen  om die dag die 5 dagen vóór de vergeten pil onbeschermd was, in mijn stopweek dus.
hopelijk weet iemand het antwoord hier op.
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2019 om 00:50Er is wel een kleine kans.
Reageren