Zoeken Vraag het forum

Is wat ik doe veilig?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cynthia

Beste lezers,

Ik heb een vraag over de anticonceptiepil en alhoewel ik denk dat wat ik doe veilig is, hoor ik toch graag jullie mening. Ik zal sowieso naar mijn dokter bellen.

Ik heb zo’n 6 weken (1 strip van 3 weken + nog een strip van 3 weken) achter elkaar de pil geslikt. Er zat géén stopweek tussen en heb ik de pil dus doorgeslikt. Ik heb een vriend en we hebben dus ook gewoon seks. Nu slaap ik vandaag bij hem, en ben ik mijn toilettas en dus mijn pil vergeten. Mijn tweede strip bevatte nog 2 pillen. Dus eigenlijk heb ik mijn stopweek vervroegd. Omdat ik hem een paar weken terug heb ‘doorgeslikt’, vraag ik me af of dit veilig is? En of ik me zorgen moet maken. Voor zover ik weet heb ik alleen mijn stopweek vervroegd.

Ohja, ik ben niet van plan nóg een keer de pil door te slikken. Vorige keer was eenmalig.

Ik hoor graag wat jullie hiervan denken!

Cynthia

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat is verder geen probleem, als je maar weer op tijd met de pil start. Een stopweek mag niet langer duren dan 7 pilvrije dagen

Reageren
    Cynthia

Bedankt voor je reactie.

Reageren
Reageer op: Is wat ik doe veilig?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.