Zoeken Vraag het forum

Diarree tijdens pil wanneer terug veilig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

ik zit nu in mijn tweede week en heb al in deze twee weken vier keer felle diarree gehad. Twee keer heb ik voorgehad dat ik mijn pil heb ingenomen en binnen de twee uur felle diarree. Ik heb in mijn eerste week ook felle diarree gehad en een keer intiem contact zonder condoom. Ik ben de volgende dag een morning-afterpil gaan halen uit voorzorg. Nu heb ik geen intiem contact gehad omdat ik heb gelezen dat mijn pil niet meer veilig is na een morning afterpil. Ik ben wel mijn pil blijven nemen. Ben ik dan na mijn stopweek terug veilig ookal heb ik diarree gehad?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Als je in week 3 ook ernstige diarree hebt moet je oppassen. Als de pil dan niet goed opgenomen wordt kan je dat als een vergeten pil beschouwen. Als je in week 3 geen ernstige diarree meer hebt ben je na de stopweek veilig.

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt. En stel dat dit wel voorvalt? Wat is het dan? Want nu heb ik wel een beetje bang..

Reageren
    Anoniem

Als dat wel voorvalt zou ik meteen een stopweek inlassen. Zoals ook in de bijsluiter staat. Of contact opnemen met je arts.

Reageren
    John (moderator)

je bent weer beschermd door de pil na de volgende stopweek.

Reageren
    Anoniem

Ookal heb ik diarree gehad en ik heb een morning afterpil genomen ben ik meteen na mijn stopwerk terug veilig?

Reageren
    Anoniem

En u bedoelt toch mijn eerst volgende stopweek toch?

Reageren
    John (moderator)

Ja de eerstvolgende stopweek. En ja, dan ben je weer meteen beschermd

Reageren
    Anoniem

Woensdag neem ik mijn laatste pil in en dan moet ik normaal gezien zondag mijn regels krijgen. Maar ik ben nu zo zenuwachtig omdat ik die morning afterpil heb genomen in het begin van mijn eerste pilweek (door die mega felle diarree). Ik heb geen seks meer gehad tot vorige week vrijdag (derde week) maar dan heb ik voor het eerst seks gehad met condoom, hij is klaargekomen in de condoom en alles bleef er mooi inzitten. Maar toch blijf ik ergens in mijn hoofd houden of ik wel mijn regels op tijd krijg.

Reageren
    Anoniem

en dat ik zeker niet zwanger ben

Reageren
Reageer op: Diarree tijdens pil wanneer terug veilig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.