- Anoniem18 augustus 2018 om 11:27
Hallo
ik zit nu in mijn tweede week en heb al in deze twee weken vier keer felle diarree gehad. Twee keer heb ik voorgehad dat ik mijn pil heb ingenomen en binnen de twee uur felle diarree. Ik heb in mijn eerste week ook felle diarree gehad en een keer intiem contact zonder condoom. Ik ben de volgende dag een morning-afterpil gaan halen uit voorzorg. Nu heb ik geen intiem contact gehad omdat ik heb gelezen dat mijn pil niet meer veilig is na een morning afterpil. Ik ben wel mijn pil blijven nemen. Ben ik dan na mijn stopweek terug veilig ookal heb ik diarree gehad?
9 reactiesReagerenAnoniem18 augustus 2018 om 13:51Als je in week 3 ook ernstige diarree hebt moet je oppassen. Als de pil dan niet goed opgenomen wordt kan je dat als een vergeten pil beschouwen. Als je in week 3 geen ernstige diarree meer hebt ben je na de stopweek veilig.
ReagerenAnoniem18 augustus 2018 om 14:01Ok bedankt. En stel dat dit wel voorvalt? Wat is het dan? Want nu heb ik wel een beetje bang..
ReagerenAnoniem18 augustus 2018 om 14:08Als dat wel voorvalt zou ik meteen een stopweek inlassen. Zoals ook in de bijsluiter staat. Of contact opnemen met je arts.
ReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2018 om 10:40je bent weer beschermd door de pil na de volgende stopweek.
ReagerenAnoniem21 augustus 2018 om 17:51Ookal heb ik diarree gehad en ik heb een morning afterpil genomen ben ik meteen na mijn stopwerk terug veilig?
ReagerenAnoniem21 augustus 2018 om 17:52En u bedoelt toch mijn eerst volgende stopweek toch?
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2018 om 01:34Ja de eerstvolgende stopweek. En ja, dan ben je weer meteen beschermd
ReagerenAnoniem27 augustus 2018 om 10:39Woensdag neem ik mijn laatste pil in en dan moet ik normaal gezien zondag mijn regels krijgen. Maar ik ben nu zo zenuwachtig omdat ik die morning afterpil heb genomen in het begin van mijn eerste pilweek (door die mega felle diarree). Ik heb geen seks meer gehad tot vorige week vrijdag (derde week) maar dan heb ik voor het eerst seks gehad met condoom, hij is klaargekomen in de condoom en alles bleef er mooi inzitten. Maar toch blijf ik ergens in mijn hoofd houden of ik wel mijn regels op tijd krijg.
ReagerenAnoniem27 augustus 2018 om 10:40en dat ik zeker niet zwanger ben
Reageren