- Anoniem23 juli 2018 om 11:04
Goedemorgen dames,
Nadat ik van de week op dit forum om jullie advies heb gevraagt om een MAP in te nemen heb ik dit ook gedaan. Nu is mijn vraag wanneer mijn gewone pil weer veilig is. De kans dat het zonder MAP fout was gegaan was sws al niet heel groot maar nu heb ik de apotheker gebeld en hij zegt dat de pil na 7 dagen weer veilig is. De reden dat in de bijsluiter van de MAP staat dat je pas veilig bent na de eerstvolgende menstruatie is omdat ze willen voorkomen dan als je de pil alsnog vergeet in dezelfde cyclus je dan niet alsnog een keer de MAP hoeft te slikken. Wat weten jullie hierover?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2018 om 11:07Je bent pas weer beschermd door de pil na de volgende stopweek. ik heb dit nagevraagd bij de fabrikanten
ReagerenAnoniem23 juli 2018 om 11:45Weet je misschien ook waarom dit is? Dit is wat de apotheek mij kon vertellen hierover. Daarnaast als ik die nacht geen seks had gehad en de pil na 12 uur pas had geslikt was die ook na 7 dagen weer veilig. Niet om bij de hand te doen maar gewoon nieuwschierig.
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2018 om 11:55Dat komt door de overdosis hormonen in de map.
Reageren