- Anoniem20 juli 2018 om 03:58
Hallo,
Ik zit nu al 2 jaar ongeveer aan de pil. Ik ben vaak van pil veranders omdat ik het niet goed kon verdragen.
Ik ben dus laatst weer op een andere gezet.. Ik ben na mijn stopweek met deze pil begonnen. In de tussen zijn heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend. We hebben het niet met een condoom gedaan, maar we doen altijd voor het zingen de kerk uit.
Ik weet dat dat normaal geen veilige methode is maar als je aan de pil zit maakt dat toch niet uit?
Nu heb ik dus de vraag of mijn pil wel veilig was?
Ik ben namelijk steeds heel angstig voor zwangerschap.
Is de kans klein? Of is die wel degelijk aanwezig..4 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juli 2018 om 14:21Geen kans
Reagerenellip20 juli 2018 om 22:37Hallo , ik ben vandaag begonnen met de pil in te slikken. ik ga 1 augustus op vakantie naar zee en zwembad. Ik slik de pil om niet ongesteld te worden want 1 augustus word ik ongesteld. ben ik te laat met de pil in te slikken , sommigen zeggen dat ik 3 maanden eerder moest beginnen en sommigen zeggen dat het wel snel werkt want ik ben 20 juli begonnen met de pil dus vandaag en 1 augustus ga ik op vakantje .. ?
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2018 om 01:41je zult het toch even moeten afwachten
ReagerenCatootj21 juli 2018 om 08:54@Anoniem, elke pil werkt ontregelend op je eigen hormoonhuishouding. Hij onderdrukt je eisprong, werkt verhogend op het cortisol en de meeste pillen bevorderen een toestand van oestrogeendominantie. Ook zorgt hormonale anticonceptie voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink, in je lichaam. Heb zelf een pessarium.
Reageren