Zoeken Vraag het forum

Overstappen van pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tessa

Hallo,
    Ik slik nu 3 maand de pil. Na die drie maand moest ik naar de dokter om even te bespreken hoe alles gaat enz. Nu zei hij tegen mij dat ik wel een iets ‘lagere dossering’ van pil mocht. Ik kreeg de ‘Levon./Ethinyl. 0,1/0,02mg Teva’ pil mee. Daar zit iets minder dan 30mg in. Toen ik bij de dokter was zat ik al in mijn stopweek, dus mijn oude strip had ik al afgemaakt. Nu zie ik overal op het internet dat je GELIJK na je oude strip moet overschakelen naar een nieuwe. Nu is dat bij mij geen optie meer. Ik ben dus na mijn stopweek gewoon met de nieuwe pil begonnen. (Zoals je normaal begint met je nieuwe strip na de stopweek van 7dagen). Maar nu is mijn vraag ben ik/ of hoelang duurt het voordat ik echt weer veilig ben?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

ik zou even 7 dagen wachten met onbeschermde seks

Reageren
Reageer op: Overstappen van pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.